کمبود تجهیزات مانع درمان نارسایی‌های قلبی در کشور نیست

رئیس کنگره بین المللی نارسایی قلب اظهار داشت: ایران از قطب‌های بزرگ جراحی قلب در خاورمیانه و منطقه است که با وجود کمبود تجهیزات و امکانات توانسته به آن دست یابد.

دکتر محمد اسدپور پیرانفر رئیس پنجمین کنگره نارسایی‌های قلب امروز در نشست خبری پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران اظهار کرد: تجربیات زیادی در کنگره‌های قبلی بدست آوردیم که با برگزاری این کنگره سعی در جبران نواقص قبلی و دستیابی به دستاوردهای جدید داریم.

وی هدف از اجرای این کنگره را مطرح نمودن چالش‌های موجود در نارسایی‌های قلبی و ارائه راه حل‌های مناسب عنوان کرد و افزود: نارسایی دریچه میترال یکی از مسائلی است که رویکرد درمان دارویی و جراحی در آن لحاظ شده است.

وی تصریح کرد: ارتباط با کشورهای منطقه از جمله ترکیه از قطب‌های مهم منطقه در زمینه نارسایی پیوند است از جمله اهداف برگزاری کنگره است.

در ادامه دکتر سعید علیپور پارسا دبیر اجرایی پنجمین کنگره نارسایی قلبی در خصوص این کنگره بیان کرد: پنجمین کنگره نارسایی قلبی از تاریخ 15 تا 17 اردیبهشت ماه سال 95 در محل همایش‌های بین المللی شهید بهشتی با حضور رئیس انجمن جهانی نارسایی قلب و برخی مهمانان خارجی برگزار می‌شود.

وی در خصوص محورهای این کنگره اذعان کرد: نارسایی قلب و بیماری‌ها و مشکلات مربوط به آن از جمله ناراحتی‌های ریوی، کلیوی، داخلی و دریچه‌ای در این کنگره مطرح خواهد شد که دارای 15.5 امتیاز باز آموزی برای پزشکان و متخصصان شرکت کننده است.

دبیر اجرایی این کنگره با اعلام اینکه افراد از طریق سامانه آموزش مداوم دانشگاه که وابسته به وزارت بهداشت است می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند، افزود: کلیه متخصصین قلب و فوق تخصصین مربوط به آن از جمله جراحی، بی هوشی، اطفال و... در این کنگره در کنار متخصصین داخلی، عمومی، ریه، غدد و طب ورزشی حضور دارند و به ارائه مطالب می‌پردازند.

در ادامه دکتر بابک شریف کاشانی مسئول بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری و دبیر علمی پنجمین کنگره نارسایی قلب در خصوص این کنگره اظهار داشت: در این کنگره درمان‌های دارویی جدید و نحوه آشنایی با داروها برای نارسایی‌های قلبی با حضور شرکت کنندگان خارجی و داخلی مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه کمبود تجهیزات پزشکی باعث شده از دستاوردهای علمی دانشمندان قلب و عروق کشور به خوبی استفاده نشود، افزود: باید با تمام کاستی‌ها به گونه‌ای فعالیت کنیم تا روند درمانی بهتری در کشور داشته باشیم و با همکاری با سازمان جهانی  قلب افراد خارجی را در کشور آموزش دهیم.

دبیر علمی این کنگره تصریح کرد: چهار مرکز عمده پیوند قلب در کشور وجود دارد که به طور میانگین 80 پیوند در سال انجام می‌شود که بالای 75 درصد در این پیوندها موفق هستیم.

وی اظهار داشت: اختلالات خواب از عوامل ایجاد کننده نارسایی های قلبی و نیز نارسایی‌های قلبی ا‌ز عوامل ایجاد کننده اختلالات خواب هستند که مشکلات تنفسی در حین خواب را به وجود می‌آورند و موجب فشار خون و مشکلات قلبی می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار