نیویورک تایمز: پس از آیووا، رقابت تنگاتنگ کلینتون و سندرز این‌بار در نیوهمپشایر

دو نامزد پیشروی حزب دموکرات رقابت سخت و تنگاتنگی را در انتخابات مقدماتی ایالت نیوهمپشایر خواهند داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، «هیلاری کلینتون،» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، رقابت تنگاتنگی را با رقیب هم‌حزبش «برنی سندرز» در انتخابات مقدماتی هفته آینده ایالت «نیوهمپشایر» پیش روی دارد. کلینتون توانست در انتخابات انجمن‌های ملی ایالت «آیووا» با اختلافی ناچیز از سندرز پیش افتد. 

کلینتون و کمپین انتخاباتیش اکنون به انتخابات ماه فوریه در ایالت‌های «نوادا» و «کارولینای جنوبی» چشم دوخته‌اند. وی که به‌شدت از سوی«بیل کلینتون،» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، حمایت می‌شود، امیدوار است بتواند در انتخابات مقدماتی ایالت نیوهمپشایر، بر خلاف انتظارها بر سندرز پیروز شود. نظرسنجی‌های این ایالت، برتری دورقمی سندرز را بر کلینتون نشان می‌دهد. این در حالی است که کلینتون در انتخابات سال 2008 (1386) این ایالت، آرای بیشتری نسبت به رقیب خود کسب کرد. با این اوصاف، سندرز رقابت سختی را پیش روی دارد.

سندرز قصد دارد یک‌میلیون دلار برای تبلیغات تلویزیونی هزینه کند. همچنین 24 ساعت پس از سخنرانی دوشنبه شب سندرز، حدود 3 میلیون دلار کمک‌مالی به ستاد انتخاباتی وی اعطا شد. سندرز اکنون 28 میلیون دلار برای مبارزات انتخاباتی در اختیار دارد که در مقایسه با 38 میلیون دلار کلینتون، مبلغ ناچیزی نیست و برای بقا در این رقابت حساس، کافی به نظر می‌رسد.  




انتهای پیام/    
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار