در انتخابات درون حزبی؛

پیروزی هیلاری کلینتون در ایالت آیووا

مقامات حزب دموکرات آمریکا، با شمارش آرای اعضای شرکت کننده در انتخابات درون حزبی در ایالت آیووا، پیروزی رسمی "هیلاری کلینتون" بر "سندرس" را با کمترین اختلاف آرا در تاریخ این رای گیری‌ها اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، مقامات کاکاس حزب دموکرات آمریکا روز سه شنبه، پس از حدود 19ساعت از اتمام رای گیری درون حزبی در مورد نامزد پیروز این حزب در ایالت آیووا، رسما پیروزی هیلاری کلینتون را اعلام کرد.

حزب دموکرات با بیان اینکه هیلاری کلینتون با بدست آوردن 49 و 8 دهم درصد آرا، در مقابل برنی سندرس که دوشنبه شب با اختلاف بسیار کمی 49 و 6 دهم درصد آرا را کسب کرده بود، به عنوان پیروز این رقابت فشرده معرفی شد.

به گفته وی، این اولین بار در تاریخ رقابت های انتخاباتی آیووا است که دو نامزد با اختلاف تنها 2دهم درصدی توانسته است بر رقیب خود پیشی گیرد.

هیلاری کلینتون پس از اعلام رسمی نتایج از سوی حزب خود اظهار داشت، با وجود اینکه در دوره قبل شانس پیروزی در ایالت آیووا را بدست نیاوردم ولی تلاش‌های انجام شده توسط طرفداران و کمپین های انتخاباتی من در این دوره در این ایالت نتیجه بخش بود.

وی در ادامه ضمنق قدردانی از دست اندرکاران این حزب در ایالت آیووا، گفت، در آخرین ساعات تمام گمانه زنی‌ها به نفع سناتور سندرس در آیووا بود ولی در نهایت من پیروز شدم و به این پیروزی افتخار می کنم.

سرپرست ستاد انتخاباتی سندرس نیز با اشاره به نزدیک بودن نتایج آرای دوشنبه شب درآیووا اظهار داشت، ما درخواست بازشماری آرا را خواهیم کرد ولی در حال حاضر تمام تمرکز ما بر انتخابات ایالت نیوهمپشایر است.

"تد کروز،" سناتورایالت تگزاس با بدست آوردن 28درصد آرای کاکس‌های این ایالت، پیروز انتخابات حزب جمهوری خواه شد و "دونالد ترامپ" میلیاردر آمریکایی با 24 درصد نفر دوم و "مارکو روبیو" برخلاف پیش بینی‌ها، با پیشرفت چشمگیری نسبت به نظرسنجی ها، با کسب 23درصد آرا، سوم شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار