دی میستورا: توقف در مذاکرات ژنو موقتی است

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد: بدون در نظر گرفتن منافع مردم سوریه، مذاکرات هدفمند و مؤثر نخواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت: توقف مذاکرات طرفهای سوریه در ژنو موقتی است و زمان برگزاری دوباره این نشست بیست و پنجم فوریه تعیین شده است.

استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت: تلاش و وظیفه من برای برگزاری این نشست از طرف دبیر کل سازمان ملل براساس قطعنامه شورای امنیت صورت گرفته است.

وی افزود: من در نشست شورای امنیت و دیگر سخنرانی ها به صراحت از طرف دبیر کل سازمان ملل اعلام کردم این مذاکرات هدفمند و موثر نخواهد بود مگر اینکه در آن منافع فوری  مردم سوریه محقق شود. اقدامات بشردوستانه در سوریه سریع حتی پیش از مذاکرات اجرا شود.

دی میستورا در ادامه گفت: به این نتیجه رسیدم که پس از هفته نخست مذاکرات مقدماتی، کارهای بیشتری است که باید انجام شود. این اقدامات نه تنها باید از سوی ما صورت گیرد  بلکه باید همه طرف های ذینفع  در این باره اقدام کنند.

دی میستورا افزود: ما از شورای امنیت می خواهیم که نشست برگزار کند و همچنین امیدواریم که در بیست و پنجم فوریه دوباره در ژنو دیدار کنیم. وی گفت: به صراحت بگویم  که اکنون زمان آن است ما مذاکرات را موقتی متوقف کنیم و فرصت بدهیم که این مسئله محقق شود.

دی میستورا در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره تحولات نظامی در سوریه گفت: من اشاره ای به فعالیت های نظامی نمی کنم. من به غیرممکن بودن تحقق برخی مسایل از طریق فعالیت های نظامی اشاره می کنم.

باید پیام های بشردوستانه به مردم سوریه ارسال شود که از جمله آنها پایان یافتن محاصره ها، و فراهم شدن دسترسی به مکانهایی است که در حال حاضر برای گروههای امداد رسان غیرممکن است.

وی گفت: این ما هستیم که تصمیم می گیریم نتیجه گیری کنیم مذاکرات نتیجه بخش بوده است یا خیر و اگر مذاکرات به نتیجه نرسد ما باید عمیق تر شویم و این کاری است که در حال حاضر در حال پیگیری آن هستیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار