قزوین ؛

ترویج عملی فرهنگ نماز در خانواده‌ها نهادینه شود

سرپرست اداره کل بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: با توجه به اهمیت نماز در آموزه‌های دینی، والدین باید ترویج این فریضه را در میان فرزندان خود جدی بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از قزوین ؛ مریم بیدخام اظهار داشت: با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه نماز در آموزه‌های دینی و نقش آن در کاهش معضلات فرهنگی جامعه، والدین باید ترویج این فریضه مهم الهی را در میان فرزندان خود جدی بگیرند.

وی درباره راهکارهای جذب فرزندان به نماز بیان کرد: اگر نماز به عنوان دغدغه اصلی و اولویت نخست خانواده‌ها در تمامی مواقع قرار گیرد بهترین آموزش عملی دعوت به نماز فرزندان است.

بیدخام ضمن تاکید بر نقش بی‌بدیل پدر و مادر در تربیت دینی فرزندان  تصریح کرد: اگر دعوت به  نماز از سن سه سالگی شروع شود خانواده‌ها به هنگام مکلف شدن فرزندان در بحث نماز مشکلی نخواهند داشت، که این دعوت می‌تواند با تهیه چادر نماز زیبا برای دختران و سجاده برای پسران و همراه کردن فرزندان با خود به هنگام نماز باشد.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری در ادامه از انس دینی، عادت دینی، معرفت دینی و شاکله دینی به‌ عنوان مراحل تربیت دینی نام برد و خاطرنشان کرد: توجه به هر مرحله می‌تواند در تربیت فرزندانی صالح موثر باشد.

بیدخام با بیان حدیثی از امام صادق(ع) اظهار داشت: نخستین چیزی که در قیامت از اعمال بندگان محاسبه می‌شود نماز است و اگر نماز بنده‌ای مورد قبول واقع گردد اعمال دیگرش نیز پذیرفته می‌شود و اگر نمازش پذیرفته نشود اعمال دیگرش نیز پذیرفته نمی‌شود.

وی گفت: وقتی تا این اندازه نماز در زندگی جاودانه انسان مهم است پس ما باید هم بر نماز خود و هم  فرزندان مراقبت ویژه داشته باشیم.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.