قزوین ؛

اختصاص۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه امامزاده حسین قزوین

مدیر عامل سزمان ملی زمین ومسکن گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال زمین برای تسریع در توسعه امامزاده حسین و ۲۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل خدمات زیربنای مهرگان اختصاص می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سید محمد پژمان  در جلسه با استاندار قزوین برای تسریع در اجرای خدمات زیربنایی در ناحیه شهری مهرگان، طرح توسعه امامزاده حسین(ع) وهمکاری در خدمات شهری اعلام آمادگی کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست که با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیر کل راه و شهرسازی و شهردار در استانداری برگزار شد اظهار داشت: در سفر به قزوین پیگیر اجرایی شدن مصوبات جلسات قبلی مسئولان استانی و وزارتخانه در برخی امور هستیم تا موانع را برطرف کنیم.

وی افزود: در بازدید از ناحیه شهری مهرگان ضمن تاکید بر تکمیل خدمات ارائه شده خوشبختانه احداث مدرسه، درمانگاه، ورزشگاه و مسجد به میزان کافی صورت گرفته و از برخی شهرها جلوتر هستید اما تلاش می کنیم کارها به سرانجام برسد.

پژمان بیان کرد: در مورد ناحیه شهری مهرگان تصمیمات خوبی گرفته شده و برای تکمیل خدمات شهری مانند احداث بوستان، فضای سبز و مبلمان شهری اعتبارات خوبی را اختصاص خواهیم داشت تا زمینه رفاه ساکنان فراهم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:۲۵۰ میلیارد ریال زمین برای فروش و تامین اعتبارلازم برای تکمیل خدمات رفاهی درناحیه شهری مهرگان اختصاص داده ایم که آمادگی داریم اگر کارها به یک مجموعه واحد واگذار شود بخشی از تعهدات خود را در این منطقه به صورت تن خواه پرداخت کنیم تا کار تسریع شود.

وی اضافه کرد: از مسئولان استانی و استاندار محترم هم انتظار داریم در همکاری با وزارت راه و شهرسازی در استان هم عزم جدی برای تداوم خدمت رسانی و همکاری تقویت شود تا بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم.

پژمان بیان کرد: با درک شرایط محدودیت های مالی دولت از محل فروش نفت و مالیات و مشکلات ناشی از تحریم ها اراده دولت حل مشکلات مردم است و با همه امکانات موجود درصدد خدمت رسانی است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن یادآورشد: در خصوص توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین که از طرح های مهم است تعهد خوبی را وزارت راه و شهرسازی پذیرفته که امیدواریم با همکاری شهرداری و اوقاف این کار تسریع شود.

وی بیان کرد: ۶۰ میلیارد تومان برای تملیک محدوده اطراف امامزاده حسین(ع) قزوین پیش بینی شده که ۳۰ میلیارد تومان آن را وزارت راه و شهر سازی و ۳۰ میلیارد تومان مابقی را شهرداری و اوقاف تامین خواهند کرد که متاسفانه فقط ۱۰ درصد آن جذب شده که باید علت تاخیر در کار بررسی شود.

پژمان یادآورشد: این مجموعه باداشتن اماکن مذهبی، تاریخی و فرهنگی ارزشمند، برای گردشگری بسیار مستعد است که اگر کار تسریع شود می تواند دستاوردهای خوبی برای شهر قزوین داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای کمک به مدیران شهری آمادگی کامل داریم و برای تامین زمین و ساخت بیمارستان جدید و جابجایی دو بیمارستان قدیمی بوعلی و شهید رجایی در قزوین هم پیگیری لازم را خواهیم داشت.

پژمان بیان کرد: اگر زمین هایی با کاربری درمانی و بهداشتی در استان قزوین داشته باشیم آماده واگذاری هستیم و به مدیرکل راه و شهرسازی استان هم تاکید کرده ایم در برخی امور سخت گیری نکنند تا خدمت رسانی به مردم آسان و سریعتر شود.

وی اضافه کرد: در تصمیم گیری ها باید تدبیر، سلامت نفس، قانونمندی رعایت شود اما تعامل و سهل انگاری در امور با سرعت بخشی در کارها هم باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.