در نشست خبری فیلم مهدی گلستانه مطرح شد؛

«نقطه کور» تنها فیلم بدون اصلاحیه جشنواره است

به نظر مهدی گلستانه کارگردان «نقطه کور» این فیلم از لحاظ ساختار فیلمنامه شبیه به فیلم سعادت آباد نیست.

«نقطه کور» تنها فیلم بدون اصلاحیه جشنواره استبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نشست خبری فیلم «نقطه کور» به کارگردانی مهدی گلستانه در برج میلاد با حضور نیکی مظفری بازیگر فیلم محمود گبرلو مدیر جلسه آنیتا جواهرچی طراح صحنه و لباس محمود نجفی منتقد و خود کارگردان برگزار شد.
 
در ابتدا مهدی گلستانه کارگردان فیلم گفت: از ابتدای سال 93 قصد کردم فیلم بعدی خودم را بسازم که در این راستا فیلمنامه مهمترین نقش را ایفا می‌کرد. متاسفانه فیلمنامه اولی که قصد ساخت آن را داشتیم بنا به دلایلی که کنار گذاشته شد و مقرر شد فیلمنامه‌ دیگری را ارائه دهیم که احسان بیگلری فیلمنامه «نقطه کور» را به من داد. هشت صفحه از آن  را خواندم مورد تمایلم واقع نشد اما به پیشنهاد بیگلری خواندن فیلمنامه را ادامه دادم که خوشبختانه از صفحه یازده همان چیزی بود که می‌خواستم  که برای پروانه ساخت آن اقدام کردم و آذر 93 پروانه ساخت گرفتم تا اردیبهشت 94 بازنویسی انجام شد که چند مورد اصلاحیه داشت که آن نیز برطرف شد. دوازده مرداد کار کلید خورد که 48 جلسه در تهران و 46 جلسه در عسلویه فیلمبرداری داشت.
 
وی افزود: کل لوکیشن‌ها و دیوارهای «نقطه کور» متحرک بود خانه 110 متری در لوکیشنی 450 متری برای آن در نظر گرفتیم و چون استفاده از لنز تله جزو ملزومات ما بود باید فضای بیشتری را به لحاظ جغرافیایی نشان می‌دادیم در این بخش می‌ترسیدیم قضیه رو شود که خوشبختانه این اتفاق نیافتاد و در این راستا از مرتضی رسولی و جواهرچی بسیار تشکر می‌کنم.
 
وی ادامه داد: ذائقه شخصی من درام اجتماعی است و چه بهتر در بستر خانواده اتفاق بیافتد به همین جهت رسیدیم به «نقطه کور» و در آن به عنوان تلنگر فرهنگ عذرخواهی را مطرح کردیم و نشان دادیم که خانواده‌ها برای رفع مشکلات و بهتر زندگی کردن نیاز به روانشناس دارند.
 
گلستانه در خصوص اصلاحیه وارد شده به فیلم گفت: «نقطه کور» تنها فیلم بدون اصلاحیه جشنواره فیلم فجر است که جای خشنودی دارد و چون معتقدم بحث خانواده هیچ وقت آغاز و پایانی ندارد و موضوعاتی چون قصه «نقطه کور» همیشه در خانواده‌ها وجود دارد و تاریخ مصرفی برای این فیلم و فیلم‌هایی که به چنین موضوعاتی می‌پردازند نمی‌توان در نظر گرفت.
 
این کارگردان همچنین افزود: طبق آمار سال 93 هر یک ساعت 15 زوج نفر طلاق می‌گیرند و این آمار در سال 94 به 19 نوزده نفر رسید. این شد که دغدغه ما برای ساخت این فیلم بوده است.
 
وی در مورد شبیه بودن «نقطه کور» به فیلم سعادت آباد عنوان کرد: نقطه کور به هیچ عنوان از لحاظ ساختار فیلمنامه شبیه به فیلم سعادت‌آباد نیست هر نقدی را راجع به این موضوع رد می‌کنم.
 
گلستانه در خصوص مشکلاتی که شرکت نفت بر سر راه ساخت «نقطه کور» گذاشته بود بیان کرد: شرکت نفت قصد سفارشی کردن این اثر را داشت که خوشبختانه درگیر این جریان نشدیم. فکر می‌کنم افرادی که این بلا را به سر ما آوردند آخرین باری که به سینما رفتند کمتر از ده سال نبوده به این جهت برای مقابله با این افراد راه دیگری را انتخاب کردیم و با گروهی حرفه‌ای برای گرفتن پلان‌هایی که مربوط به زیرآب و سکوهای نفتی می‌شد قرارداد بستیم و به بهترین خروجی دست پیدا کردیم بسیار خوشحالم که به شرکت نفت مرتبط نشدیم و نظرات آنها را در فیلم اعمال نکردیم.
 
در ادامه نیکی مظفری بازیگر فیلم تصریح کرد: چند سالی است که به طور متمرکز فعالیتم را از تئاتر شروع کردم که خوشبختانه اتفاقاتی خوبی در حال رخ دادن است که یکی از آنها همکاری با پروژه «نقطه کور» است. مهدی گلستانه و دستیار وی با من تماس گرفتند و بعد از حضور در دفتر کار آنها در مورد نقش نرگس صحبت کردیم و به توافق رسیدیم فیلمنامه «نقطه کور» برای من پیام‌های زیادی داشت به نظرم بحث قضاوت و شکاکی که در آن بیان می‌شود به درد مخاطبان و جامعه ما می‌خورد البته بینش و آگاهی مهدی گلستانه و گروه حرفه ای میل من به همکاری را بیشتر کرد.
 
وی افزود: به تمام اعضای گروه خسته‌نباشید می‌گویم و علت نبود حضور دیگر عوامل و بازیگران این است که درگیر پروژه‌های دیگری هستند اگر در تهران بودم حتما حضور پیدا می‌کردند.
 
آنیتا جواهرچی طراح صحنه و لباس فیلم «نقطه کور» تصریح کرد: از اعتماد گلستانه برای انجام طراحی صحنه و لباس این کار سخت تشکر می‌کنم چون کار کردن فیلم‌های تک لوکیشن‌ بسیار سخت است اما سختی «نقطه کور» بسیار جذاب بود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار