رویترز: اقتصاد آمریکا بی‌نصیب از آثار مثبت کاهش بهای نفت

رویترز در گزارشی تحلیلی نوشت اقتصاد آمریکا این بار نمی‌تواند از پایین آمدن بهای نفت بهره‌ای ببرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویترز در گزارشی به قلم "جیسون لانج" و "لیندسی دانسموییر" نوشت: مصرف‌کنندگان آمریکایی هنوز برای خرج کردن پول باد آورده‌ای که در نتیجه پایین آمدن بهای بنزین به دست آورده‌اند، احتیاط می‌کنند. این بار پایین آمدن بهای طلای سیاه نمی‌تواند تضمین کننده بهبود اقتصاد آمریکا باشد.

آمار و ارقام وزارت بازرگانی آمریکا نشان می‌دهد کاهش 70 درصدی بهای نفت از اواسط سال 2014، مخارج خانوارها را برای هزینه کردن در بخش انرژی، به ویژه بنزین، 115 میلیارد دلار کاهش داده است. این کاهش هزینه‌های خانوارهای آمریکایی معادل 0.5 درصد از تولیدات ناخالص داخلی این کشور است. در نظرسنجی مشترکی که از سوی رویترز و Ipsos صورت گرفته است، 75 درصد از 3 هزار نفری که مورد پرسش قرار گرفتند، اظهار داشتند پول پس‌انداز شده از ناحیه کاهش بهای بنزین را صرف دیگر مایحتاج زندگی خود کرده و یا آن را پس‌انداز کرده‌اند. 40 درصد از پرسش شوندگان گفتند پول پس‌انداز شده به دلیل کاهش بهای بنزین را صرف تسویه کردن بدهی‌ها کردند. به این ترتیب درصد بسیار کم و ناچیزی از این پول در بخش‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری شده است. 

خانوارهای آمریکایی نگران هستند خیلی زود بهای نفت بار دیگر افزایش یابد و مجبور شوند بنزین را با نرخ بالاتری خریداری کنند، به همین در فرصت پیش آمده افزودن به اندوخته مالی خود را به هر اقدام پُر ریسک اقتصادی ترجیح می‌دهند. کارشناسان مسائل اقتصادی در این باره اظهار داشتند: موضوع بدهی‌های خانوارهای آمریکایی و نگرانی از بازگشت رکود اقتصادی سالهای 2007 تا 2009 (1385 تا 1387) می‌تواند رفتار کنونی مصرف‌کنندگان آمریکایی و ترس آنها از خرج کردن اندوخته‌هایشان را توجیح کند. آمریکا در اواسط سال 2014 موفق شد سرانجام 7 میلیون فرصت شغلی را که در دوران رکود حذف شده بودند، بار دیگر به چرخه بازار برگرداند.

"فیل ورلجر،" کارشناس کهنه‌کار در حوزه نفتی گفت: زمانیکه اقتصاد آمریکا از سلامت بیشتری برخوردار بود، سود بیشتری از پایین آمدن بهای نفت به دست می‌آوردیم؛ اما حالا به نظر نمی‌رسد کم شدن بهای بنزین تغییر مثبتی در اقتصاد ما بوجود آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار