سی بی اس: کدام ایالت‌های آمریکا از کاهش بهای نفت آسیب دیده‌اند؟

کاهش شدید بهای نفت علاوه بر کشورهای وابسته به طلای سیاه، بسیاری از ایالت های آمریکا را با مشکلات اقتصادی رو به رو کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی بی اس نیوز، فرماندار ایالت داکوتای شمالی، جک دالریمپل، روز دوشنبه دستور داد هزینه های سالانه ایالت به میزان قابل توجهی کاهش یابد تا کمبود یک میلیارد دلاری بودجه در اثر افت شدید بهای نفت جبران شود. ایالت داکوتای شمالی دومین تولید کننده بزرگ نفت در آمریکا، پس از تگزاس، محسوب می شود.

این عضو جمهوری خواه در مصاحبه ای با سایت اسوشیتد پرس گفت: "پس از 15 سال شنیدن اخبار خوب در مورد رشد بی نظیر ایالت داکوتا، کمی عجیب است که اخبار ناگواری درباره این ایالت به گوش رسیده است."

"دالریمپل" برای بهبود وضع بودجه تصمیم گرفته است از 500 میلیون دلار ذخیره اضطراری ایالت استفاده کند.

این اتفاق در تعداد دیگری از ایالت های آمریکا نیز در حال رخ دادن است. آلاسکا نیز ناچار شده است برای جبران 3.5 میلیارد دلار کسری بودجه برای نخستین بار در 35 سال پیشنهاد طرح مالیاتی جدیدی ارایه دهد. در اکلاهما نیز مسوولان به تازگی "شکست درآمدی" را اعلام کردند. ایالت تگزاس نیز اعلام کرده است درآمد مالیاتی از نفت و گاز در چهار ماهه ابتدای سال جاری میلادی 48 درصد کاهش خواهد یافت.

ایالت های دیگری که از سقوط بهای نفت آسیب دیده اند لوییزیانا، نیو مکزیکو، ویرجینیای غربی و وایومینگ هستند.

سقوط شدید بهای نفت از 144 دلار به ازای هر بشکه در سال 2008 به 34 دلار در سال جاری باعث شده شرکت های فعال در این صنعت نیروهای کاری خود را اخراج کنند. تعداد مشاغل موجود در شش ایالت نخست تولید کننده نفت در آمریکا در سال گذشته کاهش یافته است. از 300 هزار شغل حذف شده نزدیک به یک چهارم آن مربوط به کاهش بهای نفت بوده است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار