استرِیتس‌تایمز: افزایش بهای طلا به دنبال وضع آشفته بازارهای جهانی

به نوشته استریتس‌تایمز، نوسانات بازارهای مختلف، سرمایه‌گذاران را به سمت کالایی امن‌تر مانند طلا کشانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی «استریتس‌تایمز» در مطلبی نوشت: بهای طلا به دلیل افزایش تقاضا به بالاترین میزان در دو ماه اخیر رسیده است. رکود جهانی بهای نفت و کاهش ارزش بازار سهام، در افزایش تقاضا برای خرید طلا و در نتیجه، بالا رفتن بهای آن مؤثر بوده است.

بهای شمش طلا با افزایشی 0.7 درصدی، به حدود هزار و 115 دلار و 8 سنت آمریکا در هر اونس رسید. از آغاز سال 2016، فلز زرد اعتبار سابق را به دلیل شرایط حاکم بر بازارهای جهانی بازیافته است. کاهش بهای نفت، نوسان بورس و احتمال تداوم روند کاهش واحد پول چین، از دلایل افزایش اعتبار طلا عنوان شده‌اند.

«هلن لاو،» تحلیلگر شرکت امنیتی آرگونات، معتقد است به دلیل ریسک بالای بازار سهام در شرایط کنونی، سرمایه‌گذاران به دنبال مکانی امن هستند و به همین دلیل به طلا روی آورده‌اند. مسئله دیگری که در جذابیت طلا مؤثر بوده، احتمال افزایش بهره در آمریکا در ماه مارس (31 روز منتهی به 13 اسفند) است. به همین دلیل بدهکاران درصدد هستند بدهی‌های خود را به سرعت پرداخت کنند. این مسئله سرمایه‌ها را به صندوق‌های قابل معامله در بورس بازمی‌گرداند. درنتیجه تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا در حال افزایش است.

«جرج گرو،» معاون و استراتژیست فلزهای گرانبها در مؤسسه «آربی‌سی کپیتال مارکتس گلوبال فیوچرز،» معتقد است امکان رسیدن بهای شمش تا هزار و 400 دلار آمریکا در چند سال آینده وجود دارد. بهای فلز زرد، از سال 2013 تا این اندازه افزایش نداشته است.

بهای فلزات باارزش دیگر مانند نقره و پلاتین نیز با تغییراتی در هفته‌های اخیر مواجه شده است. بهای نقره افزایشی 0.5 درصدی و پلاتین کاهشی 0.2 درصدی را تجربه کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار