استریت تایمز: شرکت های سنگاپور از آغاز تجارت با ایران هیجان زده اند

وبسایت "استریت تایمز" در گزارشی نوشت: تجارت با ایران روزنه امیدی برای بسیاری از شرکت های سنگاپور محسوب می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت "استریت تایمز" در گزارشی نوشت: با لغو تحریم های اقتصادی ایران، شرکت های سنگاپور از آغاز تجارت و سرمایه گذاری در این کشور هیجان زده شده اند. این کشور غنی از نفت با 80 میلیون جمعیت روزنه امیدی برای سرمایه گذاری در همه زمینه های اقتصادی است، از شرکت های انرژی گرفته تا شرکت های حمل و نقل و کالاهای مصرفی.

به نوشته استریت تایمز، "جیمی لئونگ،" عضو یک شرکت پزشکی در سنگاپور در خصوص آغاز همکاری با ایران ابراز علاقه کرد. گفته می شود این شرکت نمایندگانی در عربستان سعودی، دوبی، بحرین، قطر و عمان دارد. 

وی در ادامه افزود: "این مسئله نقطه عطفی برای ایران و یک خبر خوب برای ماست. من واقعا شگفت زده شدم که ایران با وجود تحریم های اقتصادی نفس گیر، تسلیم نشد."

"جایاکریشنان،" مدیر گروه امور خاورمیانه و آفریقا در "شرکت بین المللی سنگاپور" اعلام کرد این شرکت از سال گذشته در انتظار آغاز تجارت با دولت ایران و بخش خصوصی این کشور بوده است. دیگر شرکت های سنگاپور در بخش های نفت وگاز، کالاهای مصرفی، گردشگری، راهکارهای زیست محیطی و فناوری نیز در تلاش هستند به گونه ای وارد بازار ایران شوند.

به نوشته این وبسایت، ایران دارای یک بخش انرژی قابل توجه است و از نظر ذخایر گازی و نفتی به ترتیب در رتبه دوم و چهارم در جهان قرار دارد. اما از زمان اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران در سال 2012، کمبود سرمایه گذاری در این کشور برخی از بخش ها را با اشکال روبرو کرده است. 

با ورود مجدد ایران به اقتصاد جهانی، سرعت سرمایه گذاری خارجی و فعالیت های تجاری در این کشور دوباره افزایش می یابد؛ اما در مقابل، رقابت نیز شدیدتر خواهد شد. اتصال مجدد بانکهای ایران به شبکه سوئیفت نیز می تواند در تسهیل تجارت و سرمایه گذاری با این کشور تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار