مشهد؛

راه‌اندازی هفت پایگاه سلامت در حاشیه شهرستان های خراسان رضوی

در راستای طرح تحول نظام سلامت 7 پایگاه سلامت در شهرک های حاشیه شهرستان های گناباد ، بجستان و تربت جام راه اندازی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در مراسم افتتاح پایگاه سلامت شهرک قنبرآباد گفت: وزارت بهداشت در دولت یازدهم طرح تحول نظام سلامت را در مرحله اول در حوزه درمان اجرا نمود و سپس اقدامات خود را در حوزه بهداشت آغاز نمود.

رضا احمدی افزود: وزرات بهداشت در ۷ برنامه ملی اقدامات شایسته ای در حوزه بهداشت انجام داده که یکی از آنها ارائه خدمات بهداشتی به حاشیه نشین های شهرها می باشد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مرگ های زودرس ناشی از بیماری های غیرواگیر است، افزود: در پایگاه های بهداشت آموزش های لازم به منظور کاهش ابتلا به بیماری های غیرواگیر ارئه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت : در این پایگاه ها علاوه بر خدمت رسانی به مراجعین، کارشناسان بهداشتی نیز به منازل تمامی افراد حوزه خدمت رسانی خود مراجعه و خدمات بهداشتی لازم را به آنها ارئه می نمایند.

راه‌اندازی چهار پایگاه سلامت درحاشیه شهرستان تربت‌جام

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام هم در حاشیه مراسم افتتاح چهار پایگاه سلامت این شهرستان گفت: در ادامه اجرای طرح تحول سلامت و خدمات‌دهی مطلوب شهروندان با تلاش دانشکده علوم پزشکی چهار پایگاه سلامت در حاشیه شهرستان راه‌اندازی شد.

محمد نظری، نظری افزود: در پایگاه‌های سلامت خدمات مراقبت مادران، کودکان، سالمندان، میان‌سالان، تنظیم خانواده و واکسیناسیون به شهروندان ارائه می‌گردد.

وی گفت: پایگاه‌های سلامت در حاشیه شهر نقش خانه‌های بهداشت رادارند و مراقبت‌های اولیه بهداشتی در آن به مراجعین انجام می‌گیرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام افزود: در هر پایگاه به بیش از پنج هزار مراجعه کند خدمات بهداشتی ارائه و ادامه درمان به مراکز دیگر مستقر در شهرستان معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.