زنجان؛

اعتياد، بخش قابل توجهی از سرمايه های جامعه را از بين می برد

جانشين فرمانده انتظامی استان، گفت: اعتياد به مواد مخدر بخش قابل توجهی از منابع انسانی، سرمايه های اجتماعی و اقتصادی جامعه را از بين می برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از زنجان؛ سرهنگ مراد جعفری در جلسه كمیته مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر استان زنجان"، اعتیاد را منشاء بسیاری از جرایم دانست و گفت:جرایم متاثر از اعتیاد از قبیل طلاق، خودكشی، سرقت، افسردگی و سرخوردگی، فروپاشی خانواده ها، ضرر و زیان مالی به جامعه و ... تنها بخشی از پیامدهای این پدیده شوم است.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اعلام اینكه مواد مخدر باعث بروز بسیاری از جرایم و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه می شود، تصریح كرد: اعتیاد به مواد مخدر علاوه بر مشكلات عدیده اجتماعی و اقتصادی، زیان های جدی و خطرناك جسمی از قبیل ابتلا به انواع بیماریهای عفونی و واگیردار برای افراد و جامعه به دنبال دارد.

جعفری با اشاره به اینكه دستگاه های دخیل دیگر در زمینه مبارزه با مواد مخدر به پشتیبانی از پلیس مبارزه با مواد مخدر، باید اهتمام بیشتری به عمل آورند، اذعان داشت: باید بر كمپ های نگهداری معتادان در استان نظارت بیشتری صورت گیرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان، گفت: اعتیاد به مواد مخدر بخش قابل توجهی از منابع انسانی، سرمایه های اجتماعی و اقتصادی جامعه را از بین می برد.

وی اظهار کرد: امنیت امروز به مدد تلاش های بی وقفه و ایثارگری های مجاهدان فی سبیل الله به دست آمده و ما باید قدردان این نعمت ارزشمند الهی باشیم.

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه باید کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از مصرف مواد مخدر را در مقوله عدم مصرف مواد مخدر، فرهنگ سازی کرد، گفت: اعتیاد بلای خانمان سوزی است که در جامعه بیداد می کند و باید با برنامه ریزی های موثر، این معضل را ریشه کن کرد.

این مقام انتظامی روی آوردن جامعه از مواد مخدر سنتی به مواد مخدر صنعتی را نگران كننده خواند و افزود: مبارزه با مواد مخدر صنعتی و مدیریت همه جانبه در این امر، سلامت و امنیت جامعه را به دنبال دارد.

جعفری خاطر نشان كرد: نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی و با همت و از خودگذشتگی با بزهکاران و قانون شکنان مبارزه می کند تا شهروندان و جامعه ذره ای احساس ناامنی و خطر نکنند و در سایه چنین آرامشی جامعه می تواند به رشد و شکوفایی برسد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: اعتیاد ، سرمایه ، جامعه ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.