یاسوج؛

برگزاری کارگاه‌های آموزشی مقابله با آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: چندین تفاهمنامه به منظور برگزاری کارگاه‌های آموزشی مقابله با آسیب‌های اجتماعی با تشکل‌های مردم‌نهاد منعقد شده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از یاسوج؛به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی صبح امروز در جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرستان بویراحمد که با موضوع خودکشی برگزار شد، اظهار کرد: خودکشی در تمامی جوامع وجود دارد و سالانه تعداد بسیار بالایی در سطح جهان اقدام به خودکشی می‌کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آمار خودکشی که توسط دستگاه‌ها ارائه می‌شود یکی نبوده و هر سازمانی بر اساس آمار و اطلاعات سازمانی خود آمار خودکشی را مشخص می‌کند، گفت: به‌منظور مقابله و پیشگیری از آسیب خودکشی اقدامات بازدارنده خوبی صورت گرفته است.

میرمحمدی با اشاره به نقش تشکل‌های مردم‌نهاد در مقابله با آسیب‌های اجتماعی اذعان کرد: برخی ثمن‌ها بر اساس وظایف خود به حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا می‌کنند که تاکنون در این راستا اقدامات خوب و شایسته‌ای از سوی تشکل‌ها با همکاری بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است.

این مسئول در ادامه تاثیرپذیری سازمان‌های مردم‌نهاد در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را مهم خواند و گفت: در حال حاضر چندین تفاهمنامه به منظور برگزاری کارگاه‌های آموزشی مقابله با آسیب‌های اجتماعی با تشکل‌های مردم‌نهاد منعقد کردیم که فعلا این کارگاه‌ها در سه شهرستان بویراحمد، گچساران و کهگیلویه برگزار می‌شوند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به عوامل موثر در بروز آسیب خودکشی اشاره کرد و گفت: عوامل متعددی از جمله عوامل فرهنگی، اجتماعی، اختلافات خانوادگی، خشونت‌های خانگی، فقر، بیکاری، اعتیاد، فشارهای روحی و روانی، سوء‌استفاده‌های جنسی، ازدواج‌های اجباری و ... منجر به خودکشی می‌شود.

میرمحمدی با تاکید بر اینکه ما به عنوان مسئول باید فقر و بیکاری را از بین ببریم تا زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد، گفت: با از بین رفتن برخی عوامل موثر در بروز خودکشی از جمله فقر و بیکاری می‌توان میزان خودکشی را کاهش داد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: آسیب‌ها باید اولویت‌بندی شوند و برنامه‌ریزی لازم صوت گیرد تا بتوان بر اساس اولویت‌ها برنامه‌های بازدارنده آن را اجرایی کرد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.