5 روز مانده به جشنواره فیلم فجر؛

دغدغه دیده‌شدن ندارم/ از کنار رفتن بزرگان سینما، راضی نیستم

سالیان سال برای تئاتر کشور کار کرده‌ام و سینما و تئاتر برایم هیچ تفاوتی ندارد؛ چون دغدغه‌ دیده‌شدن ندارم.

سعید چنگیزیان: دغدغه دیده شدن ندارم/ تئاتر خانه دوم من استسعید چنگیزیان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تجربه فعالیت در حوزه سینما و تئاتر گفت: برای من حضور و فعالیت در مدیوم‌های مختلف یا سینما و تئاتر و ... فرقی نمی‌کند. من سالیان سال در تئاتر کار کرده‌ام و تجربه سینمایی هم دارم. دغدغه دیده شدن ندارم. تئاتر خانه دوم من است.

وی در خصوص تجربه حضور در فیلم سینمایی «خشم و هیاهو» اظهار داشت: «خشم و هیاهو» اثر بسیار خوبی بود که از حضور در آن و همکاری با عوامل آن لذت بردم. البته نسخه کامل فیلم را هنوز ندیده‌ام اما تجربه خوبی بود.

چنگیزیان همچنین درباره تغییرات جشنواره فجر در دوره اخیر عنوان کرد: اینکه جشنواره فیلم فجر به جوان‌ها توجه دارد خوب است؛ اما از کنار رفتن بزرگان سینما که کار کلاسیک می‌کردند راضی نیستم. کار کلاسیک در سینما بسیار خوب است و من همیشه جریان کلاسیک و فیلمسازان آن را دوست داشته‌ام؛ اما باید به جوانان فرصت داد و ورود نگاه و انرژی جدید در سینما و جشنواره، شیوه کارگردانی و پرداختن به مسائل جامعه از طرف فیلمسازان نسل نو هم با تکیه بر گذشته و سرمشق قراردادن آثار کلاسیک می‌تواند به سینما کمک کند.

این بازیگر در خصوص استفاده عوامل جشنواره فیلم فجر از هنرمندان سینما در امور اجرایی گفت: ایده جالب و جدیدی است. هنرمندان باید در جریان شکل گیری و انتخاب‌ها و روند برگزاری جشنواره حضور داشته باشند.

چنگیزیان در خصوص انتظارات و آرزوهای خود در سینما و تئاتر تصریح کرد: انتظاراتم از مسئولان فرهنگی و سینمایی در یک جمله و یک کلام نمی‌گنجد؛ اما آرزو دارم در یک آرامش نسبی کار کنم و با فعالیت در شرایط مطلوب بتوانم اثرم را اجرا کنم و نمایش دهم. برای سینما و تئاتر هم آرزو دارم با بهبود شرایط اقتصادی در سال بعد چرخشان بچرخد و آثار خوب به لحاظ فنی و فرهنگی و با کیفیت، تولید و عرضه شود. چون سینما و تئاتر دو حوزه مهم فرهنگی هنری کشور هستند.

این بازیگر درباره پیش بینی خود از اتفاقات سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: حضور این فیلم‌ها و فیلمسازان اتفاق مثبتی در جشنواره و سینمای ماست. هرکس فیلم‌ها را دیده از آثار امسال تعریف می‌کند. امیدوارم این تعاریف خوب در نهایت جشنواره خوبی را رقم بزند.



انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.