اهواز؛

افزایش سطح باغات خوزستان به 113 هزارهکتار

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان؛ با توجه به این که وضعیت باغبانی استان چندان مطلوب نیست، برنامه ما در طول برنامه ششم توسعه با تاکید بر اصلاح و توسعه باغات افزایش سطح زیرکشت باغات استان تا 88 هزار هکتار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیخسرو چنگلوایی گفت : در برنامه‌های توسعه باغات از حیث کمی و کیفی قصد داریم سطح زیر کشت باغات را در افق توسعه 1404 به 113 هزار هکتار افزایش دهیم.

چنگلوایی افزود: در 282 هزار تن تولیدات باغی استان است که این آمار در برنامه ششم توسعه به 347 هزار تن و در افق توسعه 1404 به بیش از 490 هزار تن خواهد رسید.

وی اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که در استان در حال انجام است، توسعه شهرک‌های کشاورزی می‌باشد و طبق برنامه‌ها، ما قصد راه‌اندازی 15 شهرک‌ کشاورزی در زمینه شیلات، گلخانه‌ای و دامپروری و صنایع تبدیلی و تکمیلی داریم و اولویت کار با توجه به سیاست‌های وزارتخانه و پیگیری‌هایی انجام شده با توسعه شهرک‌های کشاورزی در زمینه گلخانه‌ای است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری اظهار کرد: در اولین سفر رئیس جمهور به استان 1.5 میلیارد دلار برای این طرح مصوب شد و تاکنون بیش از 167 هزار هکتار از عملیات زیربنایی، زهکش زیر زمینی و تجهیز و نوسازی اراضی انجام شده است و 70 کارگاه در حال حاضر در حال کار هستند و عوامل اجرای این پروژه بیش از 10 هزار نفر هستند و در 20 شهرستان این پروژه دنبال می‌شود.

انتهاي پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.