حجت الاسلام شهيدی:

بنياد شهيد را سياسی نكنيد/ مشكلی در بيمه درمانی ايثارگران نداریم

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: با توجه به رسالت بنياد بهتر است وارد جناح های سياسی نشود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمين محمد علی شهيدی محلاتی رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در همايش مسئولان روابط عمومی بنياد شهيد و امور ايثارگران سراسر كشور كه امروز (يكشنبه) برگزار شد با اشاره به اينكه سال٩٤ ،با ماجرا و مسائل خاص و ويژه ای همراه بوده، اظهار داشت: دهه ی فجر و انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را در پيش داريم که بايد بكوشيم اين برنامه ها به نحو مطلوب و در شان انقلاب اسلامی برگزار شود.

وی گفت:در همين راستا بايد تلاش شود برنامه های مذكور با حضور چشمگير مردم و به بهترين نحو ممكن اجرا شود تا از وجود افراد شايسته در مناصب مديريتی برخوردار باشيم.

رئیس بنياد شهيد و امور ايثارگران بيان كرد: از تاريخ ٢٢ اسفند ماه سال ٥٨ كه با دستور امام خمینی(ره) بنياد شهيد و امور ايثارگران تاسيس شد تا به امروز در دو حوزه ی ترويجی و خدمات برنامه ريزی شده است.

حجت الاسلام و المسلمين شهيدی محلاتی تصريح كرد: از زمان روی كار آمدن دولت تدبير و اميد تاكنون در تلاش هستيم تا مسائل و چالش های گذشته را مورد بررسی قرار دهيم.

وی گفت: مجموعه خدماتی كه در بنياد شهید و امور ایثارگران انجام می‌شود بايد از طريق مسئولان روابط عمومی به جامعه ی هدف منتقل شود.

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران بيان كرد: ما بايد بتوانيم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری از فرهنگ ايثار و مقاومت به نفع انقلاب اسلامی استفاده كنيم.

وی گفت: با توجه به رسالت بنياد بهتر است وارد جناح های سياسی نشود.

*ابزار كار بنياد شهيد صدا و سيما است

حجت السلام والمسلمين شهيدی محلاتی افزود: اخبار مرتبط با حوزه بايد از طريق رسانه ها و صدا و سيما منتقل شود و يك تعامل مناسب و عملكردی وجود داشته باشد.

وی گفت: در نظر سنجی صورت گرفته در سال ٩٢ بالغ بر ١٧ درصد و در سال ٩٣ ، ٣٤.٦ درصد از مردم اعلام كردند كه با عملكرد بنياد شهيد آشنايی دارند.

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران ادامه داد: افزايش آمار را می توان به نوعی به تعامل مناسب روابط عمومی ها با مردم دانست.

وی گفت: روابط عمومی ها بايد در نظر بگيرند كه بايد محتوا و خوراك فكری توليد كنند يعنی تنها به ارائه سخنان و اظهارات مسئولان و مديران كل بسنده نكنند.

حجت الاسلام والمسلمين شهيدی محلاتی افزود: خبرنگاران اين حوزه بايد بتوانند با زبان نو و جذاب در بعد ايثار و شهادت مقالات خوب و مثمر ثمری ارائه دهند.

وی بيان كرد: در حال حاضر بنياد شهيد به يك سند راهبردی و چشم انداز نياز دارد یعنی به طور مثال برنامه ريزی مشخصی برای ٥ سال آينده باید در دست داشته باشد.

 رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران افزود: روابط عمومی ها رابط ميان مردم و جامعه هستند به همين جهت بايد واقعيات براساس نياز جامعه و نظام منتقل شوند.

حجت الاسلام و المسلمين شهيدی محلاتی ادامه داد: بايد از انتشار اخباری كه موجب تفرقه انگيزی و خدشه دار كردن وحدت مردم می شود جلوگيری کرد.

وی تصريح كرد: بايد مسولان روابط عمومی تلاش كنند در ماه های پس از برجام آرامش در جامعه حفظ شود.

*تبصره های موجود در برنامه ششم توسعه خلاصه می شوند

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در ادامه با توجه به زمزمه هايی مبنی بر عدم وجود برنامه مشخصی در برنامه ششم توسعه كه به گوش می رسد، اظهار داشت: متاسفانه اين تعبير اشتباهی است چرا كه در برنامه پنجم توسعه تبصره های متعددی وجود داشت اما با توجه به دستور رئیس جمهور به تبصره های موجود خلاصه شد.

حجت السلام والمسلمين شهيدی محلاتی گفت: بر همين اساس اين برنامه با ٣١ تبصره جمع بندی شد اما در تبصره ٣٠ برنامه ششم ذكر شده است كه هر برنامه ی جامعی كه در برنامه ی قبلی آمده بود به قوت خود باقی می ماند.

وی تصريح كرد: تمامی احكام برنامه پنجم توسعه به قوت خود باقی است همچنين علاوه بر آن برنامه هايی جديد در آن ديده شده است.

*قانون جامع ايثارگران در برنامه ششم توسعه وجود دارد

حجت الاسلام و المسلمين محمد علی شهيدی محلاتی رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در حاشیه همايش مسئولان روابط عمومی بنياد شهيد و امور ايثارگران سراسر كشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولين جلسه ای است كه در سال ٩٤ برای روابط عمومی ها تشكيل شد.

وی گفت:به همين جهت تصميم داريم سند چشم انداز مشخصی را برای روابط عمومی ها در نظر بگيريم.

رئیس بنياد شهيد و امور ایثارگران افزود: تعامل با رسانه ها به ويژه صدا و سيما بايد مد نظر روابط عمومی ها قرار گيرد چرا كه ابزار كار بنياد رسانه ها هستند.

حجت الاسلام و المسلمين شهيدی محلاتی بيان كرد: از امروز بايد گام های بلندی در جهت اهداف بنياد برداشته شود.

وی گفت: در برنامه ششم سعی شد تبصره ها و احكام برنامه پنجم به قوت خود باقی بمانند. 

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران بیان كرد:در برنامه پنجم ١٢ تبصره ذكر شد كه متعلق به ايثارگران است كه اين اهداف در بند ٣٠ برنامه ششم پابرجا است.

حجت الاسلام و المسلمين شهيدی محلاتی گفت: مراحل ٥ ساله بنياد در اين برنامه آمده و به افزايش خدمات در بعد مسکن و ساماندهی گلزارها  اشاره شده است.

وی بيان كرد: قانون جامع ايثارگران در برنامه ششم توسعه است و به قوت خود باقی می ماند.

رئيس بنياد شهيد وامور ایثارگران با اشاره به كاهش ١٢درصدی بودجه بنياد شهيد نسبت به سال گذشته افزود: ميزان افزايش بودجه تنها برای افزايش حقوق است و این رقم بودجه رضايت بخش نیست.

حجت الاسلام و المسلمین شهيدی محلاتی با بيان اينكه رقم بودجه كافی نيست، گفت: با توجه به وضعيت نفت و وضعيت اقتصادی طبيعتا درصدی كه دولت امسال در افزايش بودجه برای بنياد شهيد در نظر گرفته، تنها برای افزايش حقوق است، ولی ما با توجه به رقم بودجه می كوشيم تا برنامه های بنياد را عملی كنيم.

*درمان ايثارگران از برنامه های پيش روی بنياد شهيد 

وی در ادامه به برنامه بنياد شهيد برای رزمندگان اشاره کرد و گفت: يكی از اهداف اصلی ما در بنياد شهيد مسئله درمان ايثارگران است و با توجه به اينكه شهدا و ايثارگران مشكلات ناشی از بيماری‌شان افزايش پيدا كرده است، سعی داريم از بيمارستان‌های مورد قراردادمان برای درمان آن ها استفاده كنيم.

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران بيان كرد: به دستور مستقيم رياست جمهوری مشكل بيمه را كه چند ماه گذشته با آن مواجه شده بوديم حل شده ، و ديگر مشكلی نسبت به بيمه درمانی ايثارگران نداريم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار