رسانه‌ها از نفوذ بیگانگان به افکار مردم جلوگیری می‌کنند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آینده نگری ، اعتمادسازی و صداقت نقش موثری در بیدارسازی افکار عمومی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران که با موضوعیت آینده پژوهی امروز (یکشنبه)در هتل المپیک برگزار شد با اشاره به نقش مهم روابط عمومی در بیدار سازی افکار عمومی اظهار داشت :  با توجه به مصادف شدن این کنفرانس با هفته وحدت و اهمیت نقش ویژه پیامبر اسلام در زمینه بیدارسازی افکارعمومی باید توجه کرد که وظیفه روابط عمومی به نقش پیامبر بسیار شباهت دارد.

وی افزود:این قشر جامعه با توجه به رسالتی که همانند پیامبر بر دوش دارند موجب تنویر افکار عمومی ، هدایت جامعه و برقراری عدل و اعتدال درجامعه هستند.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:امام خمینی(ره) به عنوان رهبری سیاسی توانست انقلاب اسلامی را با کرامت انسانی و اخلاق اسلامی خود رهبری و هدایت کند.

 حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی در ادامه افزود: امام خمینی(ره) با والا نگه داشتن مقام انسانی و اعتمادسازی بین مردم داخل و خارج کشور نقش مهمی را در بیدارسازی و هدایت جامعه ایفا کرد.

وی بیان کرد: در جامعه کنونی توطئه هایی که علیه امام خمینی(ره) و انقلاب از گذشته تا کنون شکل گرفت به علت نقش مهم امام در بیداری افکار عمومی و آگاه سازی مردم و به عنوان سدی محکم در برابر آن ها نتوانست موفق شود.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز نیز این وظیفه خطیر آگاه سازی مردم برعهده روابط عمومی ها و اصحاب رسانه است چرا که آن ها با روشن سازی و آگاه سازی جامعه نقش مهمی را ایفا می کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: روابط عمومی ها باید نسبت به مسائل و رویدادهای جامعه کامل آگاه و باخبر باشند و نسبت به آن‌ها تحلیل مناسبی را ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی افزود: روابط عمومی‌ها در اجتماع به عنوان یک رابط و واسط بین نظام و مردم و جامعه هستند و باید بتوانند اهداف نظام را به مردم و همچنین افکار مردم را به نظام منتقل کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت:روابط عمومی ها عاملی برای ایجاد آرامش در جامعه و اقشار مختلف آن هستند.

وی تصریح کرد: امروزه با گسترش شبکه های ارتباطی نوین و افزایش استفاده از فضاهای مجازی در بین اقشار مختلف جامعه این رسانه ها و روابط عمومی ها هستند که با در اختیار قرار دادن اطلاعات صحیح به مردم از نفوذ بیگانگان جلوگیری کرده و باعث آرامش در فضای جامعه می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی افزود:روابط عمومی ها با ارائه گزارش های دقیق و اطلاعات شفاف و امانت داری می‌توانند نقش موثری را در جامعه ایفا کنند و باید همچنان در این زمینه تلاش کنند.

وی گفت:باید زینت اصلی هر روابط عمومی اخلاق باشد و با ترویج صداقت ، اخلاق ؛ اعتماد را در جامعه ایجاد کند.

 حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی تصریح کرد: برای آنکه جامعه ای سالم و پایدار داشته باشیم باید روابط عمومی ها با آموزش و پژوهش مناسب در ارتباط بوده و آینده نگر باشند.

وی گفت: باتوجه به هجوم گروهک های مختلف تروریستی بر علیه اسلام و مسلمین و توطئه هایی که برعلیه ایران می‌شود روابط عمومی ها نقش مهمی را در بیدار سازی مردم ایفا می‌کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار