نفت در هفته گذشته؛

چین بزرگترین مقصد صادرات نفت ایران/دستور افزایش تولید نفت صادر شد

آمادگی دوشرکت اروپایی برای هوشمندسازی مخازن نفتی، پیشنهاد فاینانس 5 میلیارد دلاری بانک چینی برای توسعه ناوگان کشتیرانی از مهم‌ترین خبرهای منتشرشده در صنعت نفت بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت نفت و گاز یکی از مهم‌ترین بخشهای اقتصادی کشور است که این صنعت دارای خبرهای متنوع بوده که به آنها اشاره می‌شود.


مدیر امور مالی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از پرداخت ماهانه بیش از دو هزار و 116میلیارد تومان یارانه توسط این شرکت خبر داد.


قائم مقام معاون وزیر نفت در امور بازرگانی و بین الملل از پیش بینی سرمایه گذاری 200 میلیارد دلاری در صنعت نفت کشور در برنامه ششم توسعه خبر داد.


بهاي نفت خام برنت درياي شمال با 2 سنت کاهش 31.01 دلار و نفت خام سبك آمريكا موسوم به WTI با 1.78 سنت کاهش به قیمت 29.42 دلار خرید و فروش شد.


وزیر نیرو گفت: اگر در احیای منابع زیرزمینی آب موفق شویم آینده تمدن ایران را نجات داده‌ایم در غیراین صورت ادامه حیات در دشت‌ها دیگر وجود نخواهد داشت.


جزئیات نرخ خوراک گاز طبیعی واحدهای پتروشیمی از سوی وزیر نفت ابلاغ شد اما هنوز وزارت نفت رقم مشخصی اعلام نکرده است.


رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: در شرایط کنونی بدنه کارفرما در اجرای قراردادهای نفتی به بخش خصوصی اعتماد ندارد و بعد از ایجاد اعتماد بین این دو بخش می‌توانیم انتظار اعتبار را میان کشورهای دیگر داشته باشیم.


مدیرکل هماهنگی بودجه و سرمایه گذاری معاونت برنامه ریزی ونظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت از جزییات سناریوی 200 میلیارد دلاری وزارت نفت برای جذب سرمایه خبر داد.


کارشناس صنعت پتروشیمی گفت: عدم توجه به صنایع داخلی به طور یقین واحد های پایین دستی پتروشیمی را درگیر کرده به طوری که هنوز در مراحل ابتدایی هستیم.


رئیس کمیته قراردادهای جدید نفتی گفت: با اجرایی شدن برجام، سرمایه‌گذاران زیادی برای مشارکت در قراردادهای جدید نفتی وارد کشور می‌شوند باید با برنامه‌ریزی اصولی تهدیدهای گذشته را به فرصت تبدیل کرد.


مدیرعامل شرکت ملی نفتکش از علاقه‌مندی شرکت‌های خارجی برای اختصاص خط اعتباری سه میلیارد دلاری به این شرکت خبر داد و گفت: استفاده از منابع خارجی می‌تواند شرایطی را به وجود بیاورد تا از منابع داخلی برای دیگر فعالیت های اقتصادی استفاده شود.


معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت: چین بزرگترین مقصد صادرات نفت ایران بعد از لغو تحریم‌ها است و مشتریان نفت ایران در دوران پساتحریم بیشتر از قاره آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و اروپا خواهد بود.


مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، با بیان اینکه هیچگونه محدودیت فنی برای افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران وجود ندارد، گفت: با طی شدن پروسه رسمی لغو تحریم بانکی، افزایش تولید نفت ایران روزانه وارد بازار می‌شود.


ربیعی وزیر کار و رفاه تأمین اجتماعی از پیشنهاد یک بانک چینی برای تأمین فاینانس 5 میلیارد دلاری برای توسعه ناوگان کشتیرانی و نفتکش ایران خبر داد.


مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با تاکید بر نقش و تاثیرگذاری ایران در بازار حمل‌ونقل دریایی دنیا، گفت: در سال ۲۰۱۶ میلادی تقاضا برای حمل و نقل دریایی افزایش می‌یابد.


رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: عرضه مکمل سوخت به منبعی غیر اصولی برای درآمد کارکنان جایگاه ها بدل شده بود و هم اکنون عرضه آن در جایگاههای سوخت ممنوع است.


با گذشت 9 سال از احداث پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس هنوز ستاره‌های این پالایشگاه به دلیل کم‌کاری بانک عامل (صندوق توسعه ملی) روشن نشده است.


رییس پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه میدان پژوهشگاه صنعت نفت، از مذاکره با دو شرکت بین‌المللی سوئیسی و نروژی در حوزه هوشمندسازی مخازن نفتی خبر داد.


مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: دستور افزایش تولید نفت ایران پس از لغو تحریمها امروز صادر شد.


مدیرعامل سایپا دیزل گفت: روزانه 8تن ذرات معلق وارد هوای تهران می‌شود که 43 درصد آن حاصل تردد کامیون‌ها در پایتخت و 33 درصد آن نتیجه تردد موتورسیکلت‌ها است.


مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: در ایران گرچه بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در سطوح مختلف جامعه مورد تاکید بوده اما اجرای سیاست‌های بهینه‌سازی با چالش‌های محیط زیست مواجه بوده است.


مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: با توسعه شبکه حمل و نقل ریلی علاوه بر کاهش تصادفات جاده‌ای حدود 2 میلیارد و 700میلیون لیتر سوخت در طول برنامه ششم صرفه‌جویی خواهد شد.


معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری گفت: ارتقای مدیریت و بهره‌وری و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با هدف بالا بردن کیفیت کالای تولیدی و تامین تجهیزات اساسی جزء برنامه‌های در دست اقدام وزارت نفت است.


دبیرکل خانه اقتصاد ایران با بیان اینکه پیش‌بینی مسولان درخصوص قیمت نفت درسال گذشته محقق نشد گفت: برای گرفتار نشدن در دام کسری بودجه بایستی از تجربیات گذشته درس عبرت گرفت.


سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با بیان این که در 24 ساعت گذشته بیش از 126 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاههای کشور تحویل شده است.


معاون بازرگانی شرکت مپنا با اشاره به اینکه آمادگی اجرای فاز 11 پارس جنوبی را داریم گفت در این خصوص شرکت ملی نفت پیشنهاداتی را ارائه داده ولی نتیجه قطعی مشخص نشده است.


کارشناس مسایل انرژی با بیان اینکه ایران پتانسیل تبدیل شدن به یک صادرکننده بزرگ گاز در منطقه را دارد گفت: تحقق افزایش صادرات گاز با ایجاد زیرساخت های لازم دست‌کم 5 سال طول می‌کشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار