پیشنهاد فاینانس 5 میلیارد دلاری بانک چینی برای توسعه ناوگان کشتیرانی

ربیعی وزیر کار و رفاه تأمین اجتماعی از پیشنهاد یک بانک چینی برای تأمین فاینانس 5 میلیارد دلاری برای توسعه ناوگان کشتیرانی و نفتکش ایران خبر داد.

پیشنهاد فاینانس 5 میلیارد دلاری بانک چینی برای توسعه ناوگان کشتیرانیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی وزیر کار و رفاه تأمین اجتماعی در شصتمین سالگرد تأسیس شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: نفت یکی از موهبت‌‎هایی بوده که برای ایران درآمدزایی بسیاری را به همراه داشته بنابراین محصولات مرتبط با نفت تأثیر سرنوشت‌‌سازی با زندگی اقتصادی ایران خواهد داشت امیدواریم در دولت یازدهم برنامه‌ریزی مدونی برای توسعه این صنعت گرفته شود.

وی تصریح کرد: بدون تردید اهمیت نفت و وجود شرکت ملی نفتکش برای صادرات به عنوان بازوی توانمند برای برنامه‌ریزی صحیح کمک زیادی را برای حضور ایران در دوران پساتحریم ترسیم می‌کند.

ربیعی تأکید کرد: شرکت ملی نفت ایران در جهت اقتصاد مقاومتی نقش خود را به خوبی ایفا کرده است و هم اکنون بیش از 130 میلیون تن قدرت جابجایی محصولات نفتی را از طریق دریا مطابق با استانداردهای بین‌المللی جابجا می‌کند که در صورت افزایش توانمندی‌ها قدرت صادرات ارتقا پیدا خواهد کرد.

وزیر کار و رفاه تأمین اجتماعی گفت: این شرکت و شرکت‌های بین‌المللی در خدمت صنعت نفت از جایگاه بیشتری برخوردار است که قابل توجه بسیاری از کشورهای جهانی بوده است.

وی تأکید کرد: اتفاقی که دیشب رخ داد «اعلام رسمی برجام و رفع تحریم‌ها» حاصل مقاومت ملت، رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و تدبیر درست دولت یازدهم بوده است.

وی اضافه کرد: برجام گفتگوی همه جانبه در داخل و خارج بود و ما باید از همین منطق و شیوه برای حل سایر مپشکلات و مسائل استفاده کنیم برجام نشان داد که می‌توان به توافقی رسید که همه در آن سود خواهند برد.

ربیعی ادامه داد: ما وارد مرحله جدیدی از اقتصاد شده‌ایم و نیازمند آماده‌سازی ساختارها و بسترها هستیم مطالعه شرایط تحریم این درس را به ما می‌دهد که باید سرعت رشد خود را افزایش داده و سریعتر از دنیا حرکت کنیم.

وزیر کار و رفاه تأمین اجتماعی تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه در مقاطعی مانع رشد کشور ما شده است اما ما باید از ظرفیت برجام برای توسعه کشور بهره بگیریم.

وی گفت: برای شش سال آینده 180 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های نفت و گاز، اکتشاف و صنایع پایین دستی و حمل و نقل نیا زمندیم که طبق برنامه‌ریزی صورت گرتفه باید به بنای رشد 8 درصدی دست پیدا کنیم بنابراین برای هر درصد رشد 100 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم است.

ربیعی تأکید کرد: ایران دیگر بازار بزرگ مصرف‌کننده نیست بلکه به یک بازار تولیدی بزرگ تبدیل شده است.

وزیر کار و رفاه تأمین اجتماعی همچنین در جمع خبرنگاران، از پیشنهاد یک بانک چینی برای تأمین فاینانس 5 میلیارد دلاری برای توسعه ناوگان کشتیرانی و نفتکش ایران خبر داد و گفت: این فاینانس بری استفاده در شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش پیشنهاد شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار