زاهدان ؛

تاکید بر توانمند سازی روستاییان و عشایر

توانمند سازی روستاییان و عشایر، اشتغال و به کارگیری آسیب دیدگان اجتماعی در الویت سارمان فنی و خرفه ای استان است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت : ۵۱ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان در روستاها سکونت دارند که در این راستا باید آموزش های فنی و حرفه ای را در این بخش افزایش داد بنابراین یکی از اولویت های آموزش در استان روستاهاست.

جهانتیغی با عنوان بیش از ۲۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای غیر دولتی در استان فعالیت دارند تاکید کرد: سازمان فنی و حرفه ای استان با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در نظر دارد پس از بهبود معتادان در کمپ های ترک اعتیاد، آنان را در کانون آموزشهای سازمان فنی و حرفه ای به مدت یک سال آموزش دهد.

وی با اشاره به اینکه بیش از سه هزار زن در استان از آموزش های فنی و حرفه ای استفاده نموده اندخاطرنشان کرد : با توجه به وجود شمار زیادی از زنان، بی سرپرست و بد سرپرست در استان به سه هزار و ۳۱۳ زن آموزشهای لازم از طرف آموزشگاههای سازمان فنی و حرفه ای داده شده است.

جهانتیغی عنوان کرد: افزایش مهارت های شغلی زنان در قالب توانمندسازی مهارت های زنان آسیب دیده و گسترش آموزش های مهارتی بازار محور با رویکرد اشتغال پایدار از عمده اهداف آموزش های فنی و حرفه ای در این بخش به شمار می رود.

وی افزود: آموزش های زنان آسیب دیده و در معرض آسیب در استان در حرفه های لباس های بچگانه، زنانه، البسه سنتی بلوچی، کیف های چرم و طراحی و نقاشی روی پارچه می باشد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.