معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

وام بدون سود برای ساخت و تجهیز مدارس

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سود تسهیلاتی که توسط بانک‌ها در اختیار خیرین قرار می‌گیرد را دولت می‌پردازد و به این ترتیب خیرین مدرسه ساز تنها اصل مبلغ تسهیلات را به بانکها باز پرداخت می‌کنند.

مرتضی رئیسی معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش از حضور خیرین در امر مدرسه‌سازی استقبال می‌کند و در همین راستا شیوه‌ای جدید برای جذب خیرین در نظر گرفته که بر اساس آن سود تسهیلات دریافتی خیرین مدرسه ساز از بانکها توسط دولت پرداخت می‌شود و خیر تنها مکلف به باز پس دادن اصل مبلغ تسهیلات به بانک است. 

وی با اشاره به اینکه در همین راستا آموزش و پرورش در دریافت وام و تسهیلات نیز به خیرین مدرسه ساز کمک می‌کند، افزود: دولت خیرین را به سیستم بانکی معرفی می‌کند و انتظار می‌رود بانکها نیز همکاری لازم را برای ارائه تسهیلات به خیرین مدرسه ساز داشته باشند.

رئیسی ادامه داد: این تسهیلات تنها شامل ساخت مدارس جدید نیست و سود تسهیلات دریافتی جهت تکمیل و تجهیز مدارس هم توسط دولت به سیستم بانکی پرداخت می‌شود. 

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش برای برقراری ارائه این تسهیلات به خیرین خاطر نشان کرد: وزارت آموزش و پرورش امیدوار است با ارائه تسهیلات و همکاری سیستم بانکی با خیرین فضای جدیدی در راستای توسعه ساخت‌، تکمیل و تجهیز مدارس در کشور ایجاد شود. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار