اصفهان؛

گلپایگان،مجری طرح آزمایشی نظام نوین کشاورزی

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان اصفهان از اغاز بکار طرح آزمایشی نظام نوین ترویج کشاورزی در شهرستان گلپایگان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان اصفهان در جلسه هماهنگی نظام نوین ترویج کشاورزی شهرستان بیان کرد:طرح نظام نوین ترویج کشاورزی شهریورماه از سوی شورای سیاست گذاری ترویج کشاورزی کشور ابلاغ شد.

محمودافلاکی در ادادمه افزود:این طرح درچهار استان بصورت اختصاصی و آزمایشی اغاز شد و پنج استان دیگر هم همگام با انها به این طرح ملحق شدند که دراین بین استان اصفهان هم درشهرستان گلپایگان به عنوان مجری این طرح برنامه ریزی ها را اغاز کرد.

وی ادامه داد:مهمترین کارما در این طرح انتقال علم کشاورزی تلفیقی به کشاورزان است که از حدود دو ماه پیش با برگزاری کارگاه های اموزشی در سطح شهرستان گلپایگان اغاز شده تابتوانیم ضعفهای اطلاعاتی آن را برطرف کنیم و فاصله تولید مطلوب با تولید موجود را کاهش دهیم.

افلاکی بابیان هدف اصلی از این طرح استفاده بهینه اب و تولید محصول پایدار و تامین امنیت غذایی خاطرنشان کرد:سعی داریم با بسترسازی اموزشی به اهداف خود دست یابیم و در این راه گام نخست را باکاشت گندم،جو و کلزا و اموزش کشاورزان در هنگام داشت و برداشت انها اغاز کردیم، علاوه بر اینکه گام اساسی از ابتدای سال زارعی 95_96 در استان آغاز میشود.

وی ادامه داد:در حال حاضر خشکسالی ،خرده مالکی و روش های سنتی مهمترین موانع تولید هستند و ما سعی داریم با همسو کردن تمام بخشهای تخصصی در راه رفع مانع گام برداریم که در این راه به مشارکت مردم و کشاورزان نیاز داریم.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در شهرستان گلپایگان 8پهنه وسیع در دسترس 8کارشناس قرار گرفته که وظیفه این کارشناسان بررسی و اعلام میزان محصولات کشاورزی و دامی و اعلام ضعفها و مشکلات موجود در کشاورزی به جهاد کشاورزی مرکزی میباشد که این سازمان تلاش خودرا درجهت رفع انها به عمل می آورد.

وی اضافه کرد:دلایل انتخاب گلپایگان برای اجرای این طرح این ست که این شهرستان یک عرصه تلفیقی از کشاورزی دامی و شیلات میباشد ومسیر طولانی این شهرستان از استان ومحدودیت ان ما را در بررسی های این طرح کمک میکند. 


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.