سیمرغ34؛

اکتسابی: فیلم‌های مستند جشنواره امسال کیفیت بالایی دارند

مستند «همراه با فرات» یکی از آثاری‌ است که به بخش هنر و تجربه جشنواره فجر امسال راه پیدا کرده است.

فرشاد اکتسابی کارگردان مستند «همراه با فرات» که این اثر به بخش هنر و تجربه جشنواره فجر امسال راه پیدا کرده است در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در مورد موضوع این فیلم گفت: در حقیقت ما در این اثر تاریخ یکصد ساله کشور عراق را از حیث اجتماعی و سیاسی بررسی می‌کنیم و موضوعات از جنگ جهانی اول به بعد برای ما در «همراه فرات» اهمیت دارد. زمان این مستند 79 دقیقه است و  توانست در جشنواره سینما حقیقت امسال چند جایزه کسب کند.
 
وی در مورد فضای جشنواره فجر امسال به لحاظ حضور فیلم‌های مستند در بخش هنر و تجربه اظهار داشت: من در چند دوره این جشنواره در سال‌های قبل حضور داشتم اما امسال فیلم‌ها به لحاظ کیفی پیشرفت محسوسی داشته است به طور حتم در بخش هنر و تجربه رقابت خوبی را شاهد خواهیم بود. موضوعات فیلم‌ها بیشتر به سمت فضای اجتماعی رفته است و این موضوع باعث نزدیک شدن مردم و مخاطبان فضای مستند به این حوزه است.
 
کارگردان «همراه با فرات» در مورد بزرگترین مشکل بخش سینمای مستند خاطرنشان کرد: بی‌پولی در صدر همه مشکلات قرار دارد ما در این عرصه فیلمسازان مستعد فراوانی داریم و مدیریت نیز وجود دارد اما سرمایه‌ای برای فعالیت در این عرصه وجود ندارد. بخش خصوصی نیز همین طور است آنها نیز با کمبود سرمایه مواجه‌اند و این موضوع یک مشکل کلی است.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار