حضور الکسی مدوید بر سر مزار آقا تختی

الکسی مدوید فرزند الکساندر مدوید قهرمان نامدار کشتی جهان و همدوره جهان پهلوان تختی با حضور در ابن باویه شهرری بر سر مزار آقا تختی حاضر شد.

حضور الکسی مدوید بر سر مزار آقا تختی
به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،الکسی مدوید فرزند الکساندر مدوید دارنده چندین مدال رنگارنگ جهان و المپیک و از اسطوره های کشتی جهان که به دعوت فدراسیون کشتی برای دیدن رقابت های جام جهان پهلوان تختی به ایران سفر کرده بود لحظاتی پیش با حضور در ابن باویه شهرری بر سر مزار آقا تختی حاضر شد.
الکسی مدوید درباره این که چقدر از تختی شناخت دارد گفت:پدرم همیشه از غلامرضا تختی نه به عنوان یک حریف بلکه به عنوان یک دوست و الگوی اخلاقی یاد می کند و خاطراتی بسیاری را از این مرد بزرگ برای من بازگو کرده است به طوری وی می گفت در یک رقابت وقتی تختی متوجه پای آسیب دیده ام شد هیچگاه از آن پا زیر نگرفت و خود این موضوع نشان می دهد که چرا غلامرضا تختی مرد بزرگی بوده است.

وی با اشاره به این که خیلی دوست داشته از نزدیک بر سر مزار جهان پهلوان تختی حاضر شود ادامه داد:برای نخستین بار است که به کشور ایران سفر می کنم و از این اتفاق خیلی خوشحال هستم چرا که کشتی ایران جایگاه بسیار بالایی در جهان دارد و از همه مهمتر این که به آرزوی که داشتم یعنی حضور بر سر مزار تختی رسیدم.
مدوید پسر درباره این که چرا راه پدر را ادامه نداده هم اظهار داشت:من کشتی گیر بودم و حتی عناوینی را هم به دست آوردم و خیلی هم دوست داشتم همچون پدرم صاحب مدال های رنگارنگ شوم اما هر چقدر تلاش کردم نشد البته قرار نیست همه همچون پدرم و پهلوان تختی اسطوره شوند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
مریم
۱۹:۵۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
من بامادرم درخیابان جمهوری امروز بودیم و بطرف خیابان نادری و اسلامبول میرفتیم . پیاده رو شلوغ بود گفتند آقا تختی برای زلزله زدگان بویین زهرا پول جمع می‌کند مردم بدنبال او و دوستش که او را کمک می‌کرد میدویدند که در کیسه آنها پول بریزند . از ساختمانهای بلند خیابان نادری که اغلب اداره یا تجارت خانه بودند مثل باران اسکناس
بسر و روی او میریختند . این تازه یک نمو نه بود از کارهایی که او برای مردم می‌کرد هنوز هم بعد از ۵۲ سال پس از مرگش بدیدن مزار او می‌شوند
هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد بعشق. ثبت است در جریده عالم دوام ما
آخرین اخبار