کرمانشاه ؛

تحول در حوزه معادن استان کرمانشاه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری: به زودی در حوزه معادن استان شاهد یک تحول خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری: به زودی در حوزه معادن استان شاهد یک تحول خواهیم بود.

مهندس رضا رحیمی در نشست کاری خود با مهندسین و کارشناسان قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)؛ با اشاره به کاهش عمده قیمت نفت و نیز اعمال تحریم های ظالمانه بر علیه جمهوری اسلامی؛گفت: مدیریت استان در یک تدبیر هوشمندانه تصمیم دارد که از ظرفیت های قابل توجه قرارگاه خاتم الانبیاء برای توسعه و آبادانی استان در شرایط پساتحریم به خصوص در جهت احیای حوزه معادن این دیار استفاده نماید.

وی در ادامه گفت: با تدبیری که استاندار محترم اتخاذ کرده و اجرای برخی از مگا پروژه های تاثیر گذار را به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار نموده است ؛ به زودی شاهد شتاب بخشی به توسعه علمی و دانش افزای حوزه معادن کرمانشاه خواهیم بود.

معاون اقتصادی استاندار در ادامه با اشاره به اینکه هم‌اکنون ایران از نظر ذخایر معدنی رتبه نخست خاورمیانه را دارد ؛ اظهار داشت : 68 نوع ماده معدنی غیر نفتی و حدود 57 میلیارد تن ذخایر بالقوه معدنی باعث شده است که ایران در میان 15 کشور برتر از لحاظ ذخایر معدنی جای گیرد.

مهندس رحیمی همچنین گفت: کرمانشاه نیز با داشتن 17 نوع ماده معدنی و همچنین 7/1 میلیارد تن ذخیره قطعی مواد معدنی، جزء استان های متوسط کشور به لحاظ تنوع مواد معدنی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه معادن قیر طبیعی، سنگ تزیینی، فلدسپات، منگنز، آهن، مس ، سیلیس، خاک صنعتی، سنگ گچ، دولیمیت و ... از مهمترین معادن کرمانشاه هستند ؛ تاکید نمود که کرمانشاه دارای رتبه نخست استخراج قیرطبیعی در کشور است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرمانشاه ، تحول ، معادن ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.