استقبال کم‌سابقه آلمانی‌ها از کتاب «نبرد من»

پس از انتشار نسخه حاشیه نویسی شده کتاب «نبرد من» اثر هیتلر،این کتاب با استقبال فراوان خوانندگان آلمان مواجه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت تلگراف؛ نسخه انتقادی بحث انگیزی از کتاب آدولف هیتلر به نام «نبرد من» پس از رسیدن به کتاب فروشی های آلمان برای نخستین بار در 70 سال گذشته، به سرعت فروش رفت و نسخه هایش تمام شد. 

استقبال کم‌سابقه آلمانی‌ها از کتاب «نبرد من»

تقاضا برای نسخه 2000 صفحه ای و حاشیه نویسی شده این متن تحریک کننده که در 8 ژانویه (19 دی) به کتاب فروشی ها رسیده بود بیش از عرضه بود چرا که برای چاپ آغازین 4000 نسخه ای این کتاب، 15000 نسخه پیش سفارش شده بود. 
یک نسخه از ویراست آن که 59 یورو قیمت دارد در سایت آمازون در فروش دوباره، نزدیک به ده هزار یورو به فروش رفت. 

ویراست تازه این کتاب که کمابیش گونه ای زندگینامه خودنوشت است، پس از آن منتشر شد که حق مالکیت معنوی آن در ابتدای سال جاری میلادی منقضی شد. این حق تاکنون در دست ایالت آلمانی باواریا بود و از انتشار کتاب خودداری می کرد. 

موسسه تاریخ معاصر در مونیخ تصمیم گرفته تا پس از سه سال کار کارشناسان روی این کتاب، نسخه ای دو جلدی و حاشیه نویسی شده از آن منتشر کند. 
جامعه یهودی آلمان به نام «شورای مرکزی یهودیان» اعلام کرده اعتراضی به این نسخه انتقادی ندارد ولی هنوز از هیچ تلاشی برای جلوگیری از انتشار «نبرد من» بدون حاشیه نویسی، فروگذار نمی کند. 

ولی کسانی در جامعه یهود آلمان تصمیم برای بازنشر این کتاب ضدسامی را به انتقاد گرفته و پرسیدند آیا لازم بود این متن دوباره منتشر شود.
نسخه هایی از کتاب در فرانسه نیز فروخته خواهد شد و انتظار می رود در جامعه یهودیان آن کشور نیز سروصدا به پا کند. 

هیتلر کتاب «نبرد من» را در سال 1924 (1303 شمسی) هنگامی که به اتهام خیانت در زندان بود نوشت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار