نشنال پست: آیسیس ریشه‌کن می‌شود

آمارها نشان می‌دهد گرایش مردم غرب به استفاده از نام «آیسیس» در حال کاهش است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشنال‌پست، «آیسیس» نام الهه خرد، دانایی و سِحر در مصر باستان است. این نام برای ایستگاه‌های رادیویی، شرکت‌های نرم‌افزاری، گویندگان خبر، مدل‌های لباس، موزیک‌ها و ... برگزیده می‌شود. اما درست زمانیکه محبوبیت این نام در آمریکای جنوبی در حال رسیدن به اوج خود بود، فعالیت‌های یک گروه تروریستی افراطی (داعش)، آن را در کنار نام‌های تابویی همچون آدلف، اسامه و کاترینا قرار داد.

پیش از دهه 1990، در «اُنتاریو،» از شهرهای کانادا، کسی به نام «آیسیس» نامیده نشده بود؛ اما در سال‌های 2006 تا 2009 تعداد افراد با این نام دو رقمی شد. در «کُبِک،» از دیگر شهرهای کانادا، رکورد سه دختر در سال با نام آیسیس در سال 2014 ثبت شد. در سال 2014 که هنوز در غرب داعش، «جناح محافظه کار القاعده» نامیده می‌شد، 396 نوزاد در آمریکا، آیسیس نامیده شدند. در سال 2005، این نام در آمریکا، پانصد و بیست و دومین نام محبوب به شمار می‌‌رفت.

اگرچه هنوز آمار نام آیسیس در سال 2015 منتشر نشده است، به نظر می‌رسد با اعمال تروریستی که گروه داعش مرتکب شده است، محبوبیت آیسیس رو به افول باشد. قابل ذکر است که تاریخ حاکی از آن است که نام «آدولف» زمانی از محبوبیت برخوردار بود و پس از ظهور و سقوط آدولف هیتلر، رهبر نازی‌های جهان، به تدریج از شناسنامه‌های سراسر جهان حذف شد. اگرچه پس از جنگ جهانی اول، در اُنتاریو، 30 مورد نام آدولف ثبت شد، پس از آن تاکنون اثری از این نام در این شهر دیده نشده است.


انتهای پیام/
 
 
 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار