سعیدی: با حرف آب دریاچه ارومیه پر نمی شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : با حرف آب دریاچه ارومیه پر نمی شود، پس برای نجات آن باید کارعملی انجام داد.

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وضعیت بغرنج دریاچه ارومیه اظهار داشت: برای نجات دریاچه ارومیه ، طرح هایی ارائه شد که با ناکارآمدی برخی از طرح ها و برنامه ها ، نه تنها وضعیت دریاچه بهتر بلکه بدتر شده است. 

وی با بیان اینکه نباید بین حرف و عمل فاصله باشد ،تصریح کرد : با حرف  آب دریاچه ارومیه پر نمی شود بنابراین برای نجات آن نیاز ، به کاری عملی و منطقی است. 

سعیدی در خصوص مشکلات جاری در اجرای این طرح تاکید کرد: قرار بود تا پساب کلان شهرها و شهرهای حاشیه دریاچه از جمله ارومیه ، تبریز ، اسکو ، آذرشهر ، سهند و بناب ، بعد از تصفیه شدن ،به سمت این دریاچه جاری شوند اما در مدت یک و نیم سال گذشته هیچ اقدامی صورت نگرفته است. 

وی افزود: در این طرح قرار بود، رودخانه ها و آب های سطح العرضی درهنگام بارندگی، کانال کشی و مستقیم به دریاچه هدایت شود اما هیچکدام از این برنامه ها عملیاتی نشد. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد : تغییر الگوی کشت و طرح نکاشت نیز از دیگر برنامه های این طرح بود که اجرای آن  به خودی خود تبعات منفی زیادی دارد، که از آن جمله می‌توان به تشویق روستاییان به مهاجرت به کلان شهرها اشاره و در بحث تغییر الگوی کشت نیز رعایت کشت محصولاتی که آب بر نباشند حائز اهمیت است که متاسفانه به این مسئله توجه نشده و ناکارآمدی طرح های مذکور را نشان می دهد. 

سعیدی گفت : طرحی موفق و کارآمد است که نتیجه عمل و اجرای آن نیز مثبت باشد در حالی که ما به هیچ وجه شاهد بهتر شدن وضعیت دریاچه ارومیه از سال 93 به 94 نبوده‌ایم و متاسفانه شرایط روز به روز بدتر می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 
انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار