فیلمبردار پرکار جشنواره فجر 34؛

سعی کردیم به شعور مخاطب و سینما احترام بگذاریم

از همکاری با «خشم و هیاهو» و «پل خواب» تا مشکلات سینما از زبان پیمان شادمان‌فر فیلمبردار سینما.

حرف‌های خواندنی فیلمبردار «خشم و هیاهو» درباره سینماپیمان شادمان‌فر فیلمبردار سینما که امسال با دو فیلم «پل خواب» و «خشم و هیاهو» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در خصوص علت همکاری با این دو پروژه به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: آشنایی من با هومن سیدی کارگردان «خشم و هیاهو»، به پروژه «اعترافات ذهن خطرناک من» بر‌می‌گردد. او کارگردانی با استعداد، با‌هوش و کار کردن با وی بسیار لذت‌بخش است. اکتای براهنی کارگردان «پل خواب» را نیز از قدیم می‌شناختم و با هم آشنا بودیم. این شد که همکاری من با این دو پروژه شکل گرفت. 

وی افزود: هر دو کارگردان مانند خود من جوان هستیم. از طرفی فکر و اندیشه ما به هم نزدیک بود و فیلمنامه خوب و قوی این دو فیلم، بعد از مطالعه به دلم نشست و با آن ارتباط برقرار کردم. پس می‌توان گفت فیلمنامه خوب، رابطه دوستی و همفکر بودن ما در روند ‌کار بسیار کمک کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که تا چه حد از کیفیت کار خود در این دو پروژه راضی بوده، عنوان کرد: هیچ‌وقت کسی به طور صد در صد از کارش راضی نیست؛ اما با همه کمبود‌ها از نظر تجهیزات که در سینمای ایران وجود دارد و شرایط فیلمسازی که حکمفرماست، سعی من و تمام سینما‌گران این است که بتوانیم با تولید فیلمی دیدنی به شعور مخاطب و سینما احترام بگذاریم.

حرف‌های خواندنی فیلمبردار «خشم و هیاهو» درباره سینما

شادمان‌فر درباره جایگاه فیلم‌های «خشم و هیاهو» و «پل خواب» در کارنامه کاری‌اش گفت: تمام تلاش من این است که روندی رو به رشد را پیش بگیرم؛ اما غیر از این دو فیلم که جایگاه خوبی در کارنامه هنری من دارند، دیگر کار‌های من مانند «آسمان زرد کم‌عمق»، «اعترافات ذهن خطرناک من»، «سایه روشن» و... نیز هرکدام جایگاه خود را دارند و نمی‌توان گفت کدام بهتر است. در ضمن باعث خشنودی من است که در راستای فعالیتم مورد نقد قرار بگیرم و از نقد منصفانه استقبال می‌کنم. چرا که نقد صحیح به طور قطع باعث پیشرفت خواهد شد.

وی در مورد اهمیت جشنواره فجر و تلاش برای بهتر برگزار کردن آن عنوان کرد: به نظرم جشنواره فجر مهمترین رویداد هنری برای فیلم‌سازان است. چرا‌ که زحمت یک ساله فیلم‌سازان و عوامل در آن دیده می‌شود، البته اگر جشنواره به درستی و طبق قوانین کارش را انجام دهد و رابطه‌ها در اعمال نظرات مداخله نکند.

حرف‌های خواندنی فیلمبردار «خشم و هیاهو» درباره سینما

این فیلمبردار درباره حضور و اهمیت فیلم‌سازان نسل جوان و حمایت از آن‌ها بیان کرد: روند عادی و طبیعی سینما در همه جای دنیا به همین شکل است که تعدادی فیلمساز جوان و مستعد وارد سینما می‌شوند و در کنار یا به جای فیلم‌سازان پیشکسوت قرار می‌گیرند و به کار خود ادامه می‌دهند و به نظر من هر کسی در سینما در حیطه فعالیتش باید سعی کند، بهترین عملکرد را داشته باشد و سواد خود را در آن زمینه روز به روز بالا‌تر ببرد. خوشبختانه سینمای ما در حال پوست‌اندازی است و باید منتظر اتفاقات خوبی باشیم.

حرف‌های خواندنی فیلمبردار «خشم و هیاهو» درباره سینما

شادمان‌فر در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص عمده مشکلات سینمای ما و کمبود فیلم‌های خوب خاطر‌نشان کرد: کمبود فیلمنامه خوب، کمبود سالن‌های سینما و عوامل متعددی که همه ما از آن‌ها خبر داریم، مشکلات عمده‌ای است که بر سر راه فیلمسازان و مخاطبان ما قرار دارد. اما فقط می‌دانم سینمای ما مدیون افرادی است که با عشق کار می‌کنند و با وجود این‌که از لحاظ مالی رنج می‌برند، اما سینما را روی پا نگه داشتند. اگر دقت کنید آدم‌های پشت دوربین و بخش عمده بازیگران بجز تعداد انگشت‌شمار، قلباً برای سینما فعالیت می‌کنند و کمتر به جاهای بالا می‌رسند. البته عشق به سینما و ساختار هنری آن‌ها همیشه زبانزد خواهد بود و از یاد نمی‌روند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار