شورایاری با دستگاه‌های اجرایی تفاهم‌نامه امضا کرد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورایاری محلات تهران برای استمرار و ادامه ماموریت‌های خود با آموزش و پرورش، معاونت اجتماعی قوه قضاییه و سازمان آب و فاضلاب استان تهران امروز تفاهم‌نامه‌ای امضا کرد.

 مرتضی طلایی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: برای استمرار و ادامه ماموریت شورایاری محلات جهت هماهنگی و همکاری با دستگاه‌های اجرایی اعم از خدماتی، فرهنگی و آموزشی پس از یک دوره کار کارشناسی امروز تفاهم‌نامه‌ای با برخی از دستگاه‌های اجرایی برای انجام تعاملات و همکاری‌ها انجام شد.

وی ادامه داد: امروز تفاهم‌نامه‌ای با ریاست سازمان آموزش و پرورش شهر تهران و معاونت اجتماعی قوه قضاییه در موضوع پیشگیری از وقوع بزه که یک امر بسیار مهم و ماموریت اصلی قوه قضاییه است منعقد کرده ایم.

طلایی افزود: امروز همچنین تفاهم‌نامه‌ای با سازمان آب و فاضلاب استان تهران در بحث شبکه فاضلاب و مشکلات آن در محلات از جمله تعرفه‌ها و انشعابات انجام دادیم که در آن تکالیف دوسویه تعریف شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: هماهنگی و تفاهم‌نامه‌ای با شرکت برق منطقه‌ای فردا با حضور وزیر نیرو در افتتاح پروژه‌های شرکت برق منطقه‌ای انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت سیما، منظر شهری، تندیس‌ها، بیلبوردها و آن چه در محلات شهر تهران و گسترش فضای فرهنگی پراهمیت است ،گفت: امروز با سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای توسعه فضای فرهنگی محلات توافق‌نامه‌ای را به امضا رسانده‌ایم.

طلایی با بیان اینکه انجام توافق نامه‌های شورای محلات با سایر دستگاه‌های دولتی در دست اقدام است، افزود: به ترتیب با همه دستگاه‌های مجری در بخش‌های گوناگون انتظامی ، قضایی، خدماتی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی تفاهم‌نامه‌هایی را مبادله خواهیم کرد.

وی هدف از اجرای این تفاهم‌نامه‌ها را استفاده کردن از ظرفیت مردم و اجرای کار مردم و در واقع مداخله معنادار شهروندان در اداره شهر و کاهش هزینه‌ها دانست.

طلایی در خصوص زمان شروع اجرای این تفاهم نامه‌ها گفت: امروز که مبادله تفاهم‌نامه‌ها را انجام دادیم طبق ساز و کار اجرایی پیش‌بینی شده جلساتی را با دبیران و نمایندگان دستگاه‌های اشاره شده به شکل منطقه‌ای برگزار خواهیم کرد که این در واقع نوعی از جلسات شورای اداری است که در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این شوراها را در شهرداری مناطق با حضور دستگاه‌های اجرایی و دبیران شورای محلات برگزار می‌کنیم و در عملیاتی کردن تفاهم‌نامه‌ها گام به گام جلو خواهیم رفت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص وضعیت کنونی شوراهای محلی و  پیشرفت آن نسبت به گذشته گفت: شهروندان و خود شوراهای محلی باید در این خصوص اظهار نظر کنند اما ما فکر می‌کنیم شورایاری‌ها و شورای محلات به نقطه بلوغ رسیده و امروز مجموعه‌ای بوجود آمده که به عنوان مولودهای انقلاب و یکی از بخش‌های شورای اسلامی شهر تهران درحال فعالیت هستند.

طلایی با اشاره به ظرفیت‌های بالغ بر 4 هزار نفری از نیروهای مردمی در شورای محلی بیان کرد: علاوه بر حضور نیروهای مردمی نهادهایی همچون مساجد با حضور ائمه  جماعت، نهاد بسیج با حضور نمایندگان فرماندهان بسیج، فعالیت‌های مذهبی و حضور مدیران هیئت‌های مذهبی، سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در محلات تهران حضور دارند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به استفاده شورای محلی از ظرفیت مساجد، بسیج، هیئت‌های مذهبی، سمن‌ها و کانون فرهنگی گفت: هم‌اکنون یک مدیریت یک پارچه‌ای در محلات تهران تشکیل شده که اعضای شورای محلی آن می‌توانند برای محل خود با اقتضائات محلی، فرهنگی، آداب و سنن و چالش‌ها و فرصت‌ها مسائل را در محله خود برنامه‌ریزی کرده و براساس آن مشکلات محلات خود را حل و اداره کند.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم که شاید وجود و حضور شورای محلی از بهترین اقداماتی باشد که برای اداره شهر به دست مردم صورت گرفته و امیدواریم آثار و برکات این اقدام نمایان و شهروندان از خدمات اجتماعی این شوراها بهره‌مند شوند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار