معافیت موتور سیکلت های برقی از پرداخت عوارض

سخنگوی شورای شورای اسلامی شهر تهران گفت: از جمله مصوبات جلسه 221 شورای شهر تهران معافیت موتور سیکلت های برقی از پرداخت عوارض شهری است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری که امروز (یک شنبه) در محل شورای شهر به منظور ارائه گزارش جلسه 221 شورا  برگزار شد، اظهار داشت: اعضای شورا لایحه پرداخت مطالبات شهرداری را مورد بررسی قرار دادند که برمبنای آن کسانی که اقدام به پرداخت مطالبات شان به شهرداری تا پایان سال 94 کنند از تسهیلاتی از جمله تقسیط و تخفیف23درصدی بهره مند می‌شوند.
وی افزود: لایحه دریافت عوارض در جلسه 221 شورا مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس این لایحه موتور سیکلت های برقی از پرداخت عوارض معاف می شوند.

تقی پور بیان کرد: در این جلسه مقرر شد برای موتور سیکلت های برقی عوارض به صفر برسد و از موتور سیکلت های دو زمانه سالیانه 20 هزارتومان و موتور سیکلت های چهار زمانه حداقل 10 و حداکثر 40 هزار تومان عوارض دریافت شود.

وی افزود: در دستور بعدی جلسه 221 شورا مقرر شد بوستان ایرانیان در کنار بوستان دانش که طرح آن در سال 85 به تصویب رسیده، احداث شود و در این بوستان از نمادهای تمام استان های کشور استفاده شود. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور یک و نیم ساعته قالیباف در جلسه ی امروز شورا بیان کرد: در این جلسه پیشنهاداتی در رابطه با رفع آسیب های اجتماعی در مناطقی مانند منطقه 22 که مسائلی مانند اعتیاد شیوع دارد مطرح شد و به صورت جزئی پیشنهاداتی از سوی اعضای شورای شهر به شهردار تهران منتقل شد تا در اجرای کار از این طرح‌ها استفاده شود و شاهد کاهش آسیب های اجتماعی درکلان شهرهایی مانند تهران باشیم.

تقی پور با اشاره به لایحه ی برنامه ی ششم توسعه ی کشور گفت: این لایحه در کمیسیون های مختلف شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت اما متاسفانه در این برنامه مسائل مرتبط با توسعه ی شهری مغفول مانده است و حتی برنامه های مدیریت شهری نیز با مشکل رو به رو است. 

وی گفت: زمانی که مقرر شد مالیات ها تجمیع شود و 3 درصد مالیات بر ارزش افزوده از خرید کالا ها دریافت شود تصمیم گرفته شد 1.5 درصد آن به مدیریت شهری با توجه به سهم عوارض و 1.5 درصد به دولت پرداخت شود اما هرسال شاهد هستیم که 1درصد بر مالیات ارزش افزوده اضافه شده و سهم مدیریت شهری کماکان همان 1.5 درصد باقی مانده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با قیمت بالای موتور سیکلت های برقی و عدم استقبال شهروندان بیان کرد: معافیت عوارض یکی از اجزای طرح تشویقی استفاده از موتور سیکلت های برقی است و پرداخت وام خرید موتورسیکلت های برقی مشوق دیگری است که شهرداری ها پرداخت می کنند و شهرداری ها موظف شده اند که زیر ساخت هایی از جمله ایستگاه های شارژ برقی را محیا کنند.

تقی پور در رابطه با تردد ماشین های دودزا و جلوگیری از عبور ومرور آن ها در شهر گفت: در این رابطه قانون وجود دارد اما باید شرایط اجرای آن نیز محیا شود از پلیس راهور خواهش می‌کنیم که اقدامات کنترلی اتومبیل‌های دودزا تنها به زمان آلودگی هوا منتهی نشود و معاینه ی فنی را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه معاینه ی فنی باید از 5 سال به 2 سال اصلاح شود ، افزود: به سوی مرگ تدریجی می‌رویم اگر بحث معاینه ی فنی حذف شود و باید تلاش شود مواد آلاینده به حجم کمتری کاهش یابد.

* تغییر نام ایستگاه شهدای رسانه به میدان جهاد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با تغییر نام ایستگاه شهدای رسانه به میدان جهاد گفت: با توجه به اینکه نام میدان نزدیک به این ایستگاه جهاد است ایستگاه نیز باید به نام جهاد نام گذاری شود که در آینده ای نزدیک تابلوها تغییر خواهند کرد.

*تصویب دوفوریت نام گذاری خیابان بوستان به نام شهید باقرالنمر

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در جلسه ی 221 شورا طرح دوفوریتی تغییر نام خیابانی مناسب به نام شهید باقرالنمر بررسی شد و به احتمال زیاد خیابان بوستان که خیابانی رو به روی سفارت عربستان است به نام این شهید نام گذاری می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار