به فرزندانتان اهمیت دهید

توجه به فرزندان توسط والدین در محیط خانواده باعث رشد و تکامل آن‌ها می‌شود.

شیوا وکیلی روانشناس عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: گاهی برای شادابی محیط خانواده و میزان رضایت مندی فرزندان، لازم است والدین برخی رفتارها را انجام داده تا فرزندان با معنی ارزش قائل بودن برای اطرافیان آشنا شوند.

وی گفت: مورد توجه قرار دادن فرزندان توسط والدین به طوری که برای هر  یک جداگانه وقت به  خرج دهید مثلا هنگام بازی یا نقاشی کنار او نشسته و در مورد آن چیز با کودک صحبت کرده و حتی گاهی تنهایی با او بیرون رفته، گپ زده و از خواسته‌ها و هیجاناتش جویا شوید.

وکیلی تصریح کرد: با فزند خود در کارهای منزل مثل آشپزی همکاری کرده و او را در کارها دخیل کرده تا با  مسئولیت پذیری آشنا شده و هنگامی که اتاقش را نامرتب و بی نظم دیدید هرگز سر او داد و فریاد نکرده و فقط با بستن در و بی اعتنایی، او را متوجه اشتباهش کنید.

این روانشناس عمومی در پایان تاکید کرد: هنگامی که فرزندتان از مدرسه برگشته سعی  کنید از سوال و جواب‌های روزمره پرهیز نموده و به وقت دیگری موکول کرده، همچنین بهتر است اعضای خانواده در کنار یکدیگر و بر سر یک سفره غذا بخورند و هنگامی که کودک کاری را در منزل درست انجام داده و به شما کمک می‌کند، از او تشکر کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۳ دی ۱۳۹۴
من با پسرم مثل دو تا رفیقیم هر چی بهش میگم گوش میده خدا همه ما رو عاقبت بخیر کنه ان شاء الله .برای رفع گرفتاری مسلمین و غیر مسلمین دعا کنیم.
آخرین اخبار