پوشش 75 درصدی سفرهای درون شهری توسط ناوگان عمومی

عضو کمیته عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: در افق 20 ساله پایتخت باید 75 درصد سفرهای درون شهری توسط ناوگان عمومی انجام شود.

پوشش 75 درصدی سفرهای درون شهری توسط ناوگان عمومی
اقبال شاکری عضو کمیته عمران و حمل‌ونقل ترافیک شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک پایتخت، اظهار داشت: طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران امسال مورد بازنگری قرار گرفت و در کمیسیون عمران و حمل‌ونقل مراحل پایانی تصویب را می‌گذراند.

وی افزود: در روزهای گذشته جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون عمران، 30 نفر از اساتید دانشگاه و محققان مرتبط با حوزه حمل‌ونقل برگزار و جزئیات طرح جامع حمل‌ونقل به آن‌ها ارائه شد تا از نظرات کارشناسی اساتید در این طرح استفاده شود.

عضو کمیته عمران و حمل‌ونقل ترافیک شورای شهر تهران، بیان داشت: طرح جامع حمل‌ونقل شامل انواع سامانه‌های حمل‌ونقل می‌شود و باید تعیین شود این طرح در افق 5 ساله و افق 20 ساله (1404) شهر تهران تا چه حدی از ظرفیت حمل‌ونقل عمومی را شامل می‌شود.

شاکری افزود: این طرح شامل اتوبوس‌ها، سامانه BRT، تاکسی‌رانی، آژانس‌ها و تاکسی تلفنی، مترو، دوچرخه، پیاده‌راه‌ها، موتور سیکلت و سامانه LRT (قطارهای سبک شهری) می‌شود البته در حال حاضر این طرح شامل موتور سیکلت‌ها نمی‌شود زیرا در شهر تهران مدیریت مشخصی برروی موتور سیکلت‌ها جود ندارد.

عضو کمیته عمران و حمل‌ونقل ترافیک شورای شهر تهران در ادامه گفت: میزان پوشش طرح جامع حمل‌ونقل در افق 5 و 20 ساله تهران باید 75 درصد سفرهای درون شهری را پوشش دهد.

شاکری در پاسخ به این سوال که با توجه به بودجه شهرداری تهران آیا این طرح در پایان افق چشم‌انداز 20 ساله (1404) به مرحله اجرا در می‌آید، بیان داشت: یکی از ضعف‌های طرح جامع حمل‌ونقل عدم تعریف پروژه‌ها است که باید 2 عامل اصلی در پروژه‌ها یعنی زمان‌بندی، هزینه و نحوه تأمین هزینه‌ها تعریف شود.

وی افزود: در طرح جامع نیمی از تأمین هزینه‌ها برعهده شهرداری و نیمی دیگر بر عهده دولت است که سهم شهرداری قابل دسترسی است و دولت باید به تعهدات خود عمل کند.

عضو کمیته عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در رابطه با جایگاه سیستم حمل‌ونقل پایتخت، گفت: علیرغم اختلاف نظر بین کارشناسان حوزه حمل‌ونقل، تمام افراد خدمات و کیفیت حمل‌ونقل شهر تهران را در سطح خوبی می‌دانند، اما همگی معتقدندکه باید ظرفیت این ناوگان افزایش یابد.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار