حجت الاسلام آل هاشم:

حماسه 9 دی نقش تعیین‌کننده‌ای در خنثی‌سازی توطئه دشمنان داشت

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: فتنه 88 آزمونی بزرگ برای ملت ایران بود که عبرت های زیادی به همراه داشت.

 به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، در پنجمین گردهمایی مشترک مسئولان و هادیان سیاسی نیروهای مسلح که صبح امروز در سالن همایش های کوثرسازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با حضور جمعی از مسئولین لشکری و کشوری برگزار شد، گفت:  فتنه 88 آزمونی بزرگ برای ملت قهرمان ایران اسلامی بود که درس ها و عبرت های زیادی به همراه داشت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در طول رویش و بالندگی خود دستاوردهای زیادی داشته و توانسته بر تحولات منطقه ای و بین المللی به شدت تأثیر گذار باشد، گفت: از میان آسیب ها و تهدیداتی که درطول 36 گذاشته متوجه جمهوری اسلامی ایران بوده، می توان فتنه 88 را از حیث ماهیت، عمق، شیوه، ابزار ها و حتی از حیث بازیگران و درنهایت آثار و پیامدهای آن بسیارخطرناک تر از دیگر توطئه های دشمنان دانست.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان این که فتنه 88 آزمونی بزرگ برای ملت قهرمان ایران اسلامی بود تصریح کرد: این فتنه درس ها و عبرت های زیادی به همراه داشت و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب توانست کشور را واکسنیه کند.

به گفته حجت الاسلام آل هاشم، با وجود گستردگی و پیچیدگی فتنه 88 و تأثیرات منفی آن، راهپیمایی و حماسه نهم دی ماه توانست در مقابله با فتنه و فتنه گران و خنثی سازی سناریوی دشمنان نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

وی تأکید کرد: هرگز نباید درس ها و عبرت های فتنه 88 را فراموش کنیم و قطعا تنها راه در امان ماندن از این گونه فتنه ها و کاهش آسیب ها در  مقطع فعلی و آینده هوشیاری و بصیرت و ولایت مداری مردم و مسئولین است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: به نظر می رسد خطرناک ترین و جدی ترین تهدیدات انقلاب اسلامی در مقطع فعلی  مربوط به حوزه گفتمانی و هویتی است و دشمنان خارجی و ایادی آنان متمرکز براین حوزه شده اند.

حجت الاسلام آل هاشم درادامه، تهی سازی هویت انقلاب و ساختار حکومتی جمهوری اسلامی ایران ولو با حفظ ظاهری را از جمله حوزه هایی برشمرد که مورد توجه و تمرکز دشمنان قرار گرفته است.
وی در این باره خاطرنشان کرد: این رویکرد، واجد شاخص هایی است که مطالعه و دقت نظر بر روی آنها برای نیروهای انقلاب از اهمیت راهبردی و ویژه ای برخوردار است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، تحریف اندیشه و سیره سیاسی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، قطبی سازی محیط سیاسی کشور و ایجاد اختلاف و نفوذ را از جمله این شاخص ها برشمرد و افزود: حساسیت زدایی نسبت به شیطان بزرگ از دیگر شیوه های دشمن در مقابل با انقلاب اسلامی ایران است که البته جملگی ماهیت نرم فرهنگی و فکری دارند.

وی در ادامه با اشاره به منویات فرماندهی معطم کل قوا(مدظله العالی) که لازمه اقتدار نیروهای مسلح را همواره، داشتن ایمان، بصیرت عزم راسخ و احساس مسئولیت واقعی در کنار داشتن نیروی نظامی مجهز به آموزش های مجرب و تجهیزات به روز و پیشرفته می دانند افزود: بدون تردید تقویت بنیه معنوی و بصیرت نیروهای مسلح مستقیما بر ارتقاء توان رزمی آنان تأثیرگذار است و می تواند موجب ارتقاء موقعیت راهبردی کشور در منطقه و جهان شود.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان این که امروز جامعه نخبگان و اندیشمندان کشور رسالت مهم و خطیری در حراست و پاسداری از انقلاب اسلامی ایران دارند، تصریح کرد: در همین راستا در نیروهای مسلح نیز نهادهای عقیدتی و نمایندگی ولی فقیه در سپاه که متکفل امور فرهنگی کارکنان و خانواده های آنان هستند وظیفه بسیار سنگینی برعهده دارند.

وی درپایان گفت: در سال های اخیر نهاد های عقیدتی سیاسی و نمایندگی ولی فقیه در راستای مأموریت سازمانی خود نقش موثری در آگاه سازی کارکنان و خانواده های آنان داشته و قطعا این همکاری و همدلی بین بخش های سیاسی نیروهای مسلح می تواند موجب هم افزایی و افزیش آگاهی های سیاسی این قشر شود.

گفتنی است، پنجمین گردهمایی مسئولان و هادیان سیاسی نیروهای مسلح صبح امروز به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با حضور جانشین فرمانده کل ارتش،رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و دکتر صفار هرندی و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد که در آن کارشناسان سیاسی نیروهای مسلح به بیان نظرات و تحلیل مسائل مختلف سیاسی منطقه و جهان پرداختند.


برچسب ها: نزاجا ، ارتش ، آل‌هاشم ، فتنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار