سعیدی: بیمه ازدواج باید به نفع دو طرف وضع شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : با توجه به آمار نگران کننده طلاق ، طرح بیمه ازدواج ، باید گامی در جهت کاهش طلاق و بهبود استحکام زندگی باشد.

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه اجرای طرح بیمه ازدواج ، باید منجر به استحکام روابط خانوادگی شود اظهار داشت : اجرای این طرح باید متضمن حفظ حقوق زوج ها ، پشتیبان هر دو طرف ( چه مرد و چه زن) درمشکلات زندگی و منجر به کاهش طلاق شود. 

وی افزود: اگر قرار است این طرح اعمال شود قطعا باید ملاحظات آن نیز از جنبه های مختلف در نظر گرفته و  معایب و مزایای این طرح مورد بحث با مسئولان مربوطه قرار گیرد. 

سعیدی با اشاره به اینکه در اجرای مثبت این طرح نیاز است که تمام عوامل در نظر گرفته شود، ادامه داد :هیچگاه نمی توانیم بگویم که در ربشه یابی کاهش ازدواج ، بیمه ازدواج به تنهایی قادر به حل این مشکلات است چرا که در سلامت استحکام زندگی ، حلقه های دیگری از جمله : اشتغال ، آموزش و ... نیز نقش دارند .

وی در خصوص هدف اجرای بیمه ازدواج تاکید کرد : کاهش طلاق ، ایجاد انگیزه در بین جوانان ،پشتوانه در شکل گیری ازدواج و حمایت از پرداخت مهریه ، از جمله مهم‌ترین اهداف این طرح هستند. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : هنور جزئیات این طرح به طور کامل اعلام نشده و در حال حاضر اطلاعات دقیقی از چگونگی اجرای این طرح  در دست نیست.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.