ناهمگونی جمعیت علل افزایش آمار طلاق در ملارد

معاون اجتماعی سیاسی فرمانداری ملارد گفت:یکی از دلایل افزایش آمار طلاق در این شهرستان به تعارضات میان خرده فرهنگ ها و ناهمگونی جمعیت این منطقه بازمی گردد.

ناهمگونی جمعیت علل افزایش آمار طلاق در ملارد
مجتبی شاهقلیان معاون اجتماعی سیاسی فرمانداری ملارد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رشد آمار طلاق دراین شهرستان اظهار کرد: طبق بررسی های انجام شده در 6ماه نخست سال جاری 151 واقعه طلاق در مناطق شهری و 81 مورد نیز در نواحی روستایی ثبت شده و این آمار در مقایسه با 253 طلاق ثبت شده در شهرها و 103 طلاق ثبت شده در روستاهای این شهرستان درطول 12 ماه سال 93 قابل تأمل است.

وی افزود: طبق آخرین اطلاعات اخذ شده از سرشماری جمعیتی این شهرستان 352هزار و 600 نفر با احتساب نرخ رشد در مناطق شهری و 77 هزار نفر در مناطق روستایی ملارد سکونت دارد که با یک مطالعه آماری متوجه می شویم که نرخ رشد طلاق در جامعه روستایی با افزایش قابل توجهی همراه شده است.

شاهقلیان عنوان کرد: یکی از عوامل مؤثر در رشد طلاق جمعیت ناهمگون و تعارضات خرده فرهنگ ها در این شهرستان مهاجرپذیر است که در کنار معضلاتی همچون اعتیاد و اشتغال باعث رشد نرخ طلاق شده است. 

معاون اجتماعی سیاسی فرمانداری ملارد یادآور شد:کسب مهارت های زندگی به نحوی صحیح و اصولی یکی از راهکارهای مؤثر در پیشگیری از بروز طلاق و گسست خانوادگی محسوب می شود که باید نسبت به این امر خانواده ها و متولیان امر تلاش هرچه بیشتری را لحاظ کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.