تظاهرات ضد جنگ در لندن

تظاهرات چند هزار نفری مردم لندن در اعتراض به ورود ارتش انگلیس به جنگ سوریه، برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تظاهرات چند هزار نفری مردم لندن در اعتراض به ورود ارتش انگلیس به جنگ سوریه، عصر امروز برگزار شد. این تظاهرات که با دعوت گروه های ضد جنگ و سازمان های اسلامی برگزار شد، از برابر ساختمان بی بی سی در لندن آغاز شد و تظاهر کنندگان پس از عبور از خیابانهای مرکزی لندن مقابل ساختمان نخست وزیری انگلیس تجمع کردند.

تظاهر کنندگان، جنگ افروزی دولت انگلیس و حمایت بی بی سی را از جنگ های دولت این کشور محکوم کردند. انها شعار می دادند: ما نمی خواهیم درگیر جنگی دیگر شویم؛ به جای جنگ، به فکر رفاه مردم باشید؛ هزینه های جنگ را صرف پذیرایی از آوارگان و پناهندگان جنگ کنید؛ سرمایه داری، عامل جنگ افروزی هاست؛ سوریه را بمباران نکنید؛ به جنگ ها در جهان پایان دهید.

معترضان امروز لندن پس از رسیدن به ساختمان نخست وزیری انگلیس، اقدامات دیوید کامرون را جنگ افروزانه و موجب کشتار شمار بیشتری از مردم دانستند و بر ضد وی شعار دادند و برکناری او را خواستار شدند.

شماری از تظاهرکنندگان گفتند در حالی که تعدادی از کشورهای به اصطلاح مخالف داعش، همچون ترکیه، قطر و عربستان سعودی، مشغول حمایت از داعشند، اقدامات نظامی در سوریه هیچ اثری بر داعش نخواهد داشت.

به گفته این تظاهر کنندگان، دولت انگلیس فقط برای خوشامد صاحبان سرمایه و به پیروی از سیاست های آمریکا وارد جنگ سوریه شده است و همچون دیگر جنگ های این دولت ها در افغانستان، عراق و لیبی فقط به ویرانی بیش تر سوریه کمک می کند.

شماری از سخنرانان مراسم امروز در لندن نیز، حملات احزاب و رسانه های انگلیس را به سازمان های ضدجنگ، محکوم و از فعالیت این سازمان های صلح طلب، حمایت کردند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار