سکوت رسانه‌های انگلیسی درباره تظاهرات مسلمانان این کشور علیه داعش

در حالی که صدها مسلمان روز یکشنبه برای محکوم کردن تروریسم و به خصوص داعش در لندن به خیابان‌ها آمدند، واکنش رسانه‌های انگلیسی فقط سکوت بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه ایندیپندنت نوشت: در حالی که صدها مسلمان برای محکوم کردن تروریسم در لندن به خیابان ها ریختند، واکنش رسانه ها فقط سکوت بود.

این روزنامه انگلیسی امروز نوشت: سازمان دهندگان تظاهرات ضد داعش در لندن از این که رسانه های خبری مهم این راهپیمایی را پوشش ندادند، ابراز ناراحتی کردند. 

هزاران نفر در انگلیس روز یکشنبه در مراسم سالانه اربعین شرکت کردند. گرچه شیعیان هر سال به مناسبت اربعین، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) که در قرن هفتم برای عدالت اجتماعی جنگید، در راهپیمایی شرکت می کنند؛ اما امسال سازمان دهندگان این مراسم تصمیم گرفتند پس از حملات داعش در پاریس، بیروت و کشورهای دیگر از این موقعیت برای محکوم کردن تروریسم استفاده کنند.

وقار حیدر، سازمان دهنده این مراسم گفت: «امسال ما صدها پلاکارد ضد تروریسم و داعش داشتیم.»

وی افزود: «ما معمولا سیاست را با این مراسم عزاداری در هم نمی آمیزیم. با این حال، با توجه به اتفاقات اخیر، فکر کردیم باید خودمان را از آن چه در کشورهای دیگر جهان در حال روی داد است جدا نگه داریم.»

حیدر گفت: اما این تظاهرات نتوانست توجه رسانه ها را جلب کند. این قدیمی ترین مراسم سالانه مسلمانان در لندن است؛ اما متاسفانه جلب توجه رسانه ها دشوار است. 

وی افزود: «من فکر می کنم دلیل آن قالب سازی است. مردم همه جامعه مسلمانان را به چشم یک جامعه می بینند. اما جوامع مسلمانان بسیار متنوع است و اکثریت ما از داعش وحشت داریم.»

محمد شریفی، یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات در مورد پوشش ندادن  رسانه ای این مراسم در توئیتر نوشت: «صدها مسلمان روز گذشته به خیابان های لندن ریختند تا تروریسم را محکوم کنند. واکنش رسانه ها: سکوت.» این مطلب بیش از پنج هزار مرتبه در توئیتر استفاده شد.

کاربران دیگر رسانه های اجتماعی نیز معتقدند این تظاهرات باید به طور گسترده ای پوشش داده می شد.

شریفی به روزنامه ایندیپندنت گفت: «فکر می کنم دلیل این که رسانه های مهم این موضوع را پوشش ندادند این بود که این مسئله به اندازه کافی جالب نبود که بتواند موجب فروش روزنامه هایشان بشود.»

وی افزود: «متاسفانه [برخی] از رسانه ها به دنبال خبرهایی هستند که تا حدودی تفرقه افکنانه باشد. اگر گروهی از مسلمانان کار خوبی انجام بدهند، یا در رسانه ها منعکس نمی شود یا به دین آنها اشاره ای نمی شود. اما اگر کسی کاری منفی انجام بدهد، خبر آن در صفحه اول منتشر می شود یا دین وی ذکر می شود و همین مسئله موجب نفرت، نفاق و اهریمن جلوه دادن مسلمانان می شود.»

شریفی گفت: «دلیل این که پیام من در توئیتر گسترش یافت این است که مردم دریافته اند که میان آن چه که در رسانه ها به خورد آنها می دهند و واقعیت در تعاملی که هر روز با مسلمانان در کار و تحصیل دارند، تفاوت خیلی زیادی وجود دارد.» وی از مقامات این کشور خواست با اسلام هراسی مقابله کنند.



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار