افزايش اعتراضات به حضور مزدوران بلک واتر در جنگ يمن

کشورهای مصر، سودان و موریتانی به دلیل مشارکت مزدوران "بلک واتر" در جنگ یمن، به عربستان اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الاخبار، کشورهای مصر، سودان، موریتانی به خاطر مشارکت جنگجویان مزدور بلک واتر، مشاوران انگلیسی، استرالیایی و فرانسوی در جنگ یمن، به عربستان سعودی اعتراض و تاکید کردند شعار اصلی ما در جنگ، قبل از اینکه ارکان اصلی آن نیروهای خارجی شوند، حمایت از امنیت ملی عربی بود.
 
یک منبع آگاه اعلام کرد: "امارات اغلب نیروهای خود را از یمن خارج و تمام پایگاهایش را در این شهر تخلیه کرده و فقط به برخی مراکز نظامی در بندر عدن اکتفا کرده است." این منبع تصریح کرد: "امارات بعد از تلفات بزرگی که متحمل شد از هفته ها پیش اقدام به خارج کردن نیروهای خود از یمن کرده است. از این رو، نیروهای اجیر شده مزدوران بلک واتر، مشاوران انگلیسی و استرالیایی و فرانسوی جایگزین آنها در تعز شده اند."

در ادامه اظهارات این منبع آگاه آمده است: "حضور نیروهای بلک واتر میان گروههای مسلح در تعز، بحث و جدل گسترده ای در یمن به وجود آورده است. ناظران معتقدند اختلاف امارات با عربستان باعث شده است این کشور نیروهای خود را از یمن خارج کند و  سعودی ها نیز به حضور جنگجویان خارجی در یمن بسنده کند."
 
منبع مذکور افزود: "روز گذشته چهارده نفر از جنگجویان بلک واتر و همچنین یکی از مسئولان این گروه به نام "ماسیاس یاکنباه" -- که از اتباع مکزیک بود -- در جبهه العمری در استان تعز کشته شدند. هواپیمای مسافربری آمریکا که شعار بلک واتر روی آن نوشته شده بود، مشاوران انگلیسی وجنگجویان کولومبیایی را به یمن منتقل کرد."
 
پایگاه اینترنتی کانتر پانچ آمریکا در گزارشی اعلام کرد برخی مزدورها، ارتش ملی کشورشان را برای شرکت در نبرد صحرای یمن به مقصد این کشور ترک کردند . جنگجویان خارجی لباس رسمی ارتش امارت را برتن می کنند و در صفوف آنها با یمنی ها می جنگند.
 
پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور انگلیس نیز دو روز پیش نوشت: "امارات به صورت محرمانه نیروهای مزدور کلمبیایی را به جای نیروهای خودش به یمن اعزام کرد. این اقدام امارات، اختلافات بیشتری با عربستان سعودی که نیروهای ائتلاف عربی را رهبری می کند، به وجود آورده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار