اصفهان؛

برقراری ارتباط استان‌‌های اصفهان، لرستان و مرکزی با احداث تونل 1200 متری

طرح تونل 1200 متری خوانسار - بوئین و میاندشت در صورت شرایط مساعد آب و هوایی و ۲۴ ساعت کاری تا پایان سال جاری به سرانجام می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ حمیدرضا امیرخانی با اشاره به اینکه برای اصلاح گردنه خوانسار احداث تونل به طول ۱۲۰۰ متر و ۱۲ کیلومتر راه‌های اتصالی طرفین آن طراحی شده است، اظهار کرد: این تونل ارتفاع گردنه را حدود ۱۵۰ متر کاهش می‌دهد و مشخصات هندسی نیز در محدوده اصلاح می‌شود.

وی با توصیف هدف از احداث این تونل، افزود: پروژه در حال اجرا یک راه درون استانی است که ارتباط شهر خوانسار و شهرهای نزدیک به آن را با شهرستان بوئین و میاندشت و همچنین استان لرستان برقرار می‌سازد و احداث این تونل می‌تواند در برقراری ارتباط بین استان‌های اصفهان، لرستان و مرکزی نقش عمده‌ای داشته باشد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اعلام مشخصات فنی این پروژه، تصریح کرد: با احتساب راه‌های ارتباطی، طول این مسیر از محل ورودی و خروجی ۴ کیلومتر با عرض ۱۲ متر است که دارای حجم عملیات خاکبرداری ۲۷۰ هزار مترمکعب و خاکریزی ۲۴۰ هزار متر مکعب بوده که در این بین تونل خوانسار به طول ۱۲۰۰ متر و حجم حفاری ۱۰۰ هزار مترمکعب در حال انجام است.

وی یادآور شد: عملیات حفاری این تونل در تیر سال ۹۲ آغاز شد که هم اکنون ۹۶۰ متر آن حفاری شده است.

امیرخانی بیان داشت: راه‌های ارتباطی از سمت ورودی خوانسار تا محل احداث تونل ۳ کیلومتر و از سمت خروجی به سمت بوئین و میاندشت ۲۰ کیلومتر بوده که در این مسیر ۹ دستگاه پل در حال احداث است که ۴ دستگاه پل کامل شده و در صورت مساعد بودن شرایط جوی حاکم بر منطقه بحث ابنیه فنی و پل‌سازی نیز پیگیری و انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: از ۱۲۰۰ متر تونل احداثی، ۹۶۰ متر آن حفاری شده که در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی و با ۲۴ ساعت کاری که در حال انجام است امیدواریم تا پایان سال جاری بتوان ۲۶۰ متر باقیمانده را حفاری کرد و به سرانجام رساند.

گفتنی است؛ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و موسسه جوادالائمه (ع) به عنوان پیمانکار این پروژه عظیم در استان اصفهان هستند.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.