اصفهان؛

اولویت‌های فرهنگی شهر راهبرد محور است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سند جامع فرهنگی شهر اصفهان برای تعریف استراتژی‌های بلند مدت و کوتاه مدت و برنامه‌ریزی‌های تخصصی و کار‌شناسی شهر تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ندا واشیانی‌پور در نشست خبری با خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی رودخانه زاینده‌رود اظهار کرد: همانطور که می‌دانید، متوسط حجم انتقال آب زاینده‌رود به عنوان جریات پایه رودخانه که به طور طبیعی و جدای از طرح‌های سدسازی و اشتغال بین حوزه‌ای در زاینده رود جریان داشته معادل ۸۰۰ الی ۸۵۰ میلیون متر مکعب در سال بوده است و این میزان آب جدای از حق آبه‌های بالادستی و برداشت‌های جزیی و طبیعی شرب و بهداشت در بالادست تعیین شده بود. 

وی ادامه داد: این میزان آب، ‌ قبل از احداث تونل‌ها و سد زاینده رود در طول تاریخ حیات اصفهان و زاینده‌رود در این رودخانه جریان داشته که مشمول قانون توزیع عادلانه آب نشده و در اسناد و مدارک رسمی همراه با اراضی کشاورزی آورده شده و مورد معامله و نقل و انتقال قرار می‌گرفته این میزان آب برابر نظر اکثر آقایان علما و مراجع متعلق به حق آبه داران است. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به رونمایی از سند جامع فرهنگی شهر اصفهان ابراز داشت: این پروژه با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در رابطه با فرهنگ و ضرورت توجه ویژه مسئولین به اولویت‌ها فرهنگی شهر اصفهان جهت تعریف استراتژی‌های بلند مدت و کوتاه مدت و برنامه‌ریزی‌های تخصصی و کار‌شناسی تدوین شده است. 

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای بسیار مهم شورای چهارم نگاه فرهنگی اعضای محترم و عنایت ویژه به تدوین و بهره‌برداری از پروژه‌های فرهنگی و توجه به بعد نرم‌افزاری فرهنگ است، ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که فرهنگ اصل و اساس هر جامعه‌ای و باعث پیشرفت یا انحطاط آنجامعه است و لذا پژوهش و برنامه‌ریزی و توجه ویژه به این حوزه بسیار ضروی است. 

واشیانی‌پور همچنین به ارائه لایحه‌ای از سوی شهرداری در خصوص آزادسازی پلاکی در طرح فضای سبز و تعریض مادی نیاصرم اشاره کرد و گفت: همچنین لایحه‌ای به همراه توافق نامه برای آزادسازی ۲ هزار و ۳۷۸ متر مربع در طرح خیابان سلمان فارسی و لایحه دیگری به همراه توافق نامه‌ای جهت آزادسازی یک باب مغازه در طرح ایستگاه مترو در خیابان سیدعلی خان ارائه شد که تمام این لوایح در شورا تصویب شد. 
وی در خصوص برنامه هر هفته یک پروژه در شهرداری اتصفهان نیز بیان داشت: این اقدام با توجه به در نظر گرفتن شاخص‌های اقتصاد مقاومتی بسیار مناسب است ضمن آنکه از هر گونه ریخت و پاش و صرف هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌شود. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.