شهرکرد؛

آغاز عملیات ساخت تونل گردنه چری در چهارمحال و بختیاری

عملیات اجرایی ساخت تونل گردنه چری در محور چهارمحال و بختیاری به خوزستان آغاز شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عملیات اجرایی ساخت تونل گردنه چری و راه های دسترسی اطراف آن در بخش دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ در مسیر استان خوزستان، با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این تونل به طول سه هزار و 400 متر و عرض 11 متر و 80 سانتیمتر ساخته می شود.

قاسم سلیمانی، اعتبار اولیه پروژه تونل چری و راه های دسترسی اطراف آن را 141 میلیارد و 870 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این میزان از محل اعتبارات ملی و صرفه جویی ها و کاهش هزینه های بهره برداری تأمین می شود.

سلیمانی ادامه داد: به منظور انجام عملیات اجرایی تونل چری و راه های دسترسی آن، دو میلیون و 500 هزار متر معکب خاکبرداری و یک میلیون و 800 هزار متر معکب خاکریزی صورت می گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مدت زمان پیش بینی شده برای حفر تونل چری 30 ماه و زمان بهره برداری کامل از این طرح، پنج سال است.

سلیمانی اضافه کرد: با احداث تونل گردنه چری و راه های دسترسی اطرافآن، مسیر ارتباطی شهرکرد ـ بازفت ـ مسجد سلیمان، حدود 10 کیلومتر کوتاه تر می شود.

وی افزود: خروج چهارمحال و بختیاری از بن بست، بهبود وضعیت ارتباطی با استان خوزستان، افزایش ایمنی در حمل و نقل، کاهش تصادفات و پایین آمدن میزان تلفات رانندگی از مزایای احداث این پروژه به شمار می رود.

گردنه چری، از توابع بخش دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ، هر ساله در فصل سرما، با لغزندگی و راهبندان فراوان مواجه است.

اتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.