بندرعباس؛

آغاز دور دوم اقدامات پیشگیرانه علیه آنفولانزای خوکی در هرمزگان

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دور دوم اطلاع رسانی و اقدامات پیشگیرانه آموزشی علیه آنفولانزای خوکی به صورت جدی در تمام شهرستان های هرمزگان در حال انجام است.

آغاز دور دوم اقدامات پیشگیرانه علیه آنفولانزای خوکی در هرمزگان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ محمد شکاری با بیان اینکه این بیماری در صورت تشخیص زود هنگام قابل درمان است اعلام کرد: بدن درد شدید ، تب بالا ،سرفه، تنگی نفس از علایم اصلی بروز این بیماری است.

وی گفت: توصیه می شود افراد بالای ۶۵ سال سن، کودکان زیر ۲ سال، زنان باردار، بیماران دارای ضعف سیستم ایمنی بدن و بیماران دیابتی واکسن آنفولانزا دریافت کنند.

شکاری با اشاره به مرگ زن ۴۰ ساله قشمی در اثر آنفولانزای خوکی افزود: این بیماری در طول یک هفته از مادر به فرد فوت شده سرایت کرده بود و فرد متوفی در این مدت هیچگونه مراجعه ای به پزشک نداشته است.

دوره نخست اقدامات پیشگیرانه علیه آنفولانزای خوکی در استان  با زمان ورود حجاج ایرانی از مکه صورت پذیرفته بود.

وی گفت: تاکنون ۶ بیمار مشکوک به این بیماری در بندرعباس و ۳ مورد مشکوک در میناب شناسایی شده است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هشدار داد تزریق آمپول دگزامتازون به علت تشدید تضعیف سیستم ایمنی بدن خطر مرگ و میر افراد در موارد مشکوک به آنفولانزا و سرماخوردگی را افزایش می دهد.

محمد شکاری با اشاره به اینکه شستشوی مرتب دست ها یکی از مهترین راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری است افزود: باید فاصله یک متری با بیماران مشکوک را رعایت کرد گفت: افرادی که دارای علایم آنفولانزا هستند باید با دستمال جلوی دهان و بینی خود را بگیرند و دستمال را حتما در سطل آشغال بیاندازند.

آنفولانزای خوکی تاکنون جان ۲۲ نفر را در استان کرمان گرفته است .

آنفلوانزای خوکی بیماری حاد تنفسی بشدت واگیردار در خوکها است که امروزه بر اثر جهش ژنتیکی به راحتی از انسانی به انسان دیگر سرایت می کند و حتی افرادی که هیچ گونه تماسی با خوک ها ندارند در معرض ابتلا به آن قرار می گیرند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
فعلا که کرمونیا فوج فوج دارن وارد بندر میش ممکن آمار زیادنر بشه تو نرمزکان همگی دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۴
مسئولین بیدار باشید و اجازه گسترش این بیماری رو ندید . بهتره مردم این شهر ها همه واکسینه شوند