بندرعباس؛

تاکید استاندار هرمزگان برنصب سامانه پایش لحظه ای غبار در صنایع غرب بندرعباس

استاندار هرمزگان بر ضرورت نصب سامانه پایش لحظه ای غبار برای سنجش میزان غبار خروجی از واحد های صنعتی صنایع غرب بندرعباس تاکید کرد.

به گزارش تاکید استاندار هرمزگان برنصب سامانه پایش لحظه ای غبار در صنایع غرب بندرعباسگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛جادری با اشاره به این که نیروگاه بندرعباس به عنوان آلاینده ترین واحد صنعتی است افزود: سوخت این نیروگاه از طریق مازوت تامین می شود که با تکمیل خط لوله ۳۰ اینچ انتقال گاز تا ۲ ماه آینده و استفاده از گاز طبیعی از میزان آلایندگی این نیروگاه کاسته می شود.

وی گفت: در حال حاضر ۲۳ کیلومتر از خط لوله ۲۹ کیلومتری انتقال گاز تکمیل شده که تا ۲ ماه اینده با تکمیل این خط لوله میزان آلایندگی به یک چهارم کاهش می یابد.

استاندار هرمزگان گفت :نیروگاه بندرعباس روازنه به  ۶ میلیون متر مکعب گاز طبیعی نیازداردوهم اکنون روزانه ۲ میلیون مترمکعب گازطبیعی به نیروگاه بندرعباس منتقل می شود که با تکمیل این خط لوله، میزان گاز رسانی به ۳ و نیم میلیون متر مکعب میرسد.

استاندار هرمزگان گفت: افزایش فضای سبز و کمربند سبز در بندرعباس به منظور کاهش الودگی هوا ضروری است .

جادری افزود: اجرای طرح جامع زیست محیطی با همکاری صنایع غرب بندرعباس ،خارج کردن خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل و گسترش مراکز معاینه فنی خودرو ها و انتقال صنوف فرسوده به خارج از شهر از جمله راهکارهای کاهش الودگی هوا در استان است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: در حال حاضر از ۲۰ واحد صنعتی غرب بندرعباس ۵ واحد به سیستم پایش لحظه ای مجهز هستند.

وفادار افزود: اکنون ۴ ایستگاه پایش کیفی هوا در غرب، مرکز و شرق بندرعباس دایر است که برای تجهیز این ایستگاها سالانه به ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.