کرمان؛

15 هزار دوز واکسن آنفلوآنزا وارد کرمان شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون 15 هزار دوز واکسن آنفلوآنزا وارد استان کرمان شده و به زودی 15 هزار دوز دیگر نیز وارد می شود که این امر یک رکورد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان علی اکبر حقدوست افزود: تزریق واکسن برای همه اقشار جامعه ضروری نیست و نباید به یک مطالبه عمومی کاذب تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام تدبیرها اندیشیده شده تا با تخلفات احتمالی در عرضه واکسن با جدیت برخورد شود و در این رابطه آماده دریافت گزارشات مردمی و مسئولان هستیم.

حقدوست تاکید کرد: واکسن آنفولانزا باید برای گروه های خاص مانند زنان باردار تزریق شود.

وی با تاکید بر این مطلب که همه واکسن ها دارای کنترل کیفیت هستند، گفت: اپیدمی این بیماری از سه هفته قبل از سوی استان کرمان اعلام شده است که نشان از تحربه و تخصص استان در مدیریت اینگونه بیماری ها دارد.

وی به بسیج توانایی های درمانی استان کرمان برای مقابله با این بیماری اشاره کرد و گفت: باید با اضطراب های کاذب ناشی از اپیدمی این بیماری در سطح استان کرمان با اطلاع رسانی سریع و شفاف مقابله کرد.

وی یادآور شد:منشا این بیماری ویروسی است که در دنیا از سال 1389 وجود داشته و به نظر می رسد که امسال وحشی تر و خطرناکتر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه تقاضای کاذب مردم برای تزریق واکسن آنفولانزا نباید کمبود این دارو تلقی شود، افزود: واکسن به اندازه ای که برای گروه های پرخطر ضروری است و جود دارد و تزریق عمومی آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

وی ادامه داد: دارو نیز در حد نیاز در کشور و استان کرمان دپو شده است و اگر این بیماری به فاز شدید وارد شود با دارو نمی شود آن را متوقف کرد اما می توان از موارد خفیف آن جلوگیری کرده و از تشدید بیماری جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 600 بیمار بستری در بیمارستان های استان کرمان به دلیل بیماری آنفولانزا 28 نفر فوت شدند که این نشان می دهد که سطح درمانی بیمارستان ها قابل قبول بوده است.

حقدوست گفت: رسانه ها باید اعتماد مردمی در این زمینه را تقویت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه اظهارداشت: اپیدمی بیماری یک مساله جدا است و شایعات و توهمات بیماری موضوعی دیگر است که موجب ایجاد اضطراب کاذب در جامعه می شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح برخی شایعات مبنی بر نبود دارو، افزایش فوتی ها و مواردی از این قبیل در شبکه های مجازی جز دروغ و شایعه چیزی نیست و اضطرابی را ایجاد می کند که نامطلوب است.

حقدوست گفت: در وب سایت دانشگاه علوم پزشکی کرمان بخشی به آنفولانزا اختصاص یافته که اطلاعات را با صحت و صادقانه منعکس می کند.

وی یادآور شد: از نظر علمی تعطیلی مدارس کنترل این بیماری تاثیر چندانی ندارد اما در آرام کردن جو روانی جامعه می تواند تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید براینکه تعطیلی مدارس باید حساب شده باشد، ادامه داد: این امر نباید محدود به یک شهرستان و منطقه باشد زیرا این بیماری گسترده است و در برخی شهرها ممکن است هنوز خود رانشان نداده باشد.

حقدوست گفت: باید تاکید شود که تعطیلی مدارس جهت یک حرکت پیشگیرانه است و نه به خاطر اینکه در شرایط بحرانی ناشی از مخفی کاری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی مدارس ناشی از ترس نبوده و این امر نباید باعث مسافرت خانواده ها شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: واکسن ، انفلوانزا ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.