اصفهان؛

«بانوكده آفتاب» منطبق با فرهنگ نصف جهان

سخنگوي شوراي اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بهره برداري از بانوكده آفتاب گفت: تمام سليقه‌ها در این مرکز فرهنگی ديده شده است .

به گزارش «بانوكده آفتاب» منطبق با فرهنگ نصف جهانگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،ندا واشياني‌پور در مراسم افتتاح طرح شهرداري منطقه سه اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه نشاط و تفريح در برنامه روزانه مردم ما بايد وجود داشته باشد،اظهار كرد: بايد براي مردم شهر، تفريح خانوادگي و عمومي را بر اساس سن و جنس تعبيه و پيش‌بيني كرد.

وي با اشاره به اينكه فرهنگ مردم اصفهان هنوز سنتي است،افزود: بايد تفريح براي خانواده‌ها در تمامي محلاتوجود داشته باشد كه نيازي به سفرهاي شهري نباشد و در اين زمينه رويكرد ما محله‌محوري است.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان با بيان اينكه بانوسراي افتتاح شده يك ساختمان محوطه بسته دو طبقه براي جنس مونث است،تصريح كرد: در اين محل براي دختر دو ساله تا پيرزن و سالمندان برنامه پيش‌بيني شده است اين در حالي است كه قبلا به لحاظ ايجاد مكان تفريحي براي مردم بسيار بد عمل شده و در شهر تفريحات كافي براي مردم نداشته است.

وي با اشاره به اينكه سالمندان نيز عملا تفريحات در دسترس را ندارند و تمامي بانوان نيز امكان دسترسي به باغ بانوان را ندارند، گفت: باغ بانوان با رويكرد تفريح آزادانه ايجاد شد اما تعدادي از آنها با مشكل مواجه و عملا با ايجاد مشرفيت، محرميت آنها از دست رفت .

واشياني‌پور ادامه داد: همين اين امر باعث شد كه بانوان از اين مجموعه‌ها خيلي كم استقبال كنند، اما از طرفي ديگر نيز پنج باغ بانوان در اصفهان هم جوابگوي نياز بانوان نبود و لازم بودتعدد و تنوع تفريحات بانوان را در محلات و مناطق شهرداري زياد كرد.

وي اضافه كرد: با توجه به اينكه اين ساختمان به صورت سر بسته اما با رويكرد فرهنگي و تفريحي در كنار يك محوطه باز است كه تمام سليقه‌ها در آن ديده شده كه قدرت جذب كننده داشته باشد، بيان كرد: ما نمي‌توانيم مردم را با امكانات خود همراه كنيم بلكه بايد امكانات خود را با سليقه مردم منطق كنيم كه در اين زمينه براي تفريح بانوان اين پيش‌بيني شد.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان همچنين از ايجاد يك خانه كودك در مجموعه فرهنگي بانوان خبر داد و افزود: كودكان در اين مجموعه با كمترين هزينه دولتي مي توانند تفريح و امور فرهنگي را دنبال كنند.

وي سالن همايش بانوان برای اجراي تئاتر، فيلم، محل گالري، خانه آرامش، محل مشاوره، ماساژ درماني كلاس خانه مهارت آموزش سريع خانه‌داري را از ديگر امكانات اين مجموعه بر شمرد و افزود: البته بانوان در اين محل توسط گيت بازرسي شده و گوشي همراه خود را تحويل و سپس وارد محوطه بسته مي‌شوند.

واشياني‌پور كافي‌شاپ،اتاق گفتگو براي مشاوره و بازي را ديگر امكانات مجموعه بانوسراي آفتاب عنوان و تصريح كرد: بعد از 6 ماه اين محل مورد ارزيابي قرار گرفته ونقاط قوت و ضعف مورد بررسي مشخص مي‌شود كه در صورت نتيجه مثبت در 14 منطقه به صورت محلي احداث مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه 15 منطقه شهرداري اصفهان و 197 محله در اصفهان داريم،بيان كرد: تمامي الگوي‌هاي مشابه تفريحي بانوان بررسي شده است كه البته اين مجموعه با شهر بانو‌هاي تهران متفاوت استو در مركز پژوهش شورا بررسي عملكرد شده كه بهترين خدمت را ارائه دهند.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان در مورد نقاط برخوردار و غير برخوردار شهر اصفهان،گفت: متاسفانه توزيع متوازن امكانات براي شهرهاي اصفهان تا كنون نبوده و بايد از اين به بعد در منطقه برخودار و غير برخوردار با توجه به نيازهاي فرهنگي هر منطقه نيازهاي فرهنگي و تفريحي به صورت متعادلانه توزيع شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: بانو ، افتاب ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.