قزوین؛

جهاددانشگاهی از طرح‌های کارآفرینانه دانشجویان حمایت می‌کند

رئیس جهاددانشگاهی استان قزوین گفت: جهاددانشگاهی از طرح‌های و برنامه‌های دانشجویان که کارآفرینی و تولید ثروت را در پی دارد حمایت می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقزوین؛ محمدحسین فائزی افزود: دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی طرح‌های خوبی در زمینه طراحی لباس در جهت فرهنگ و ایرانی اسلامی دارد که  برگزاری 2 دوره جشنواره طراحی لباس موفق در استان گواه این امر است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره طراحی لباس بانو که سومین دوره آن به صورت ملی در سال آینده برگزار خواهد شد، افزود: درصورتی از این جشنواره حمایت خواهد شد که این طرح دارای خروجی کارآفرینی باشد چراکه برای اجرای آن باید بخشی از هزینه‌ها از بیت‌المال تامین شود.

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین یادآور شد: حمایت جهاددانشگاهی به موضوع کارآفرینی معطوف است، دانشگاه باید توجه داشته باشد که درآمد مرکز را بر پایه شهریه دانشجوها قرار ندهد و به دانشجو به عنوان درآمد نگاه نکند، بلکه از ظرفیت موجود در راستای کارآفرینی استفاده شود.

وی اظهار کرد: طرح جشنواره بانو در اولین دوره برای طراحی نوآورانه لباس مدارس دخترانه کلید خورد، اما حمایت‌های لازم جهت ارائه به بازار صورت نگرفت که اکنون باتوجه به توان علمی و اجرایی موجود، دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌تواند با حمایت‌های لازم زمینه تجاری‌سازی طرح‌های مذکور که منطبق با فرهنگ ایرانی و اسلامی است را فراهم کند.

فائزی یادآور شد: تعامل و نگاه مدیریتی حاکم بر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قابل تقدیر است و اگر همین نگاه تعاملی گسترش یابد می‌توان به توفیقات بیشتر امید بست.

انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.