در سخنرانی پیش از خطبه‎های نماز جمعه تهران؛

حداد عادل: راهپیمایی اربعین قدرت‎نمایی معنوی در روزگار شرارت تروریسم بود

نماینده تهران گفت: راهپیمایی اربعین قدرت‌نمایی معنوی در روزگاری است که منطقه با شرارت‌های آمریکا و صهیونیست بهم ریخته است.

حداد عادل: راهپیمایی اربعین قدرت‎نمایی معنوی در روزگار شرارت تروریسم بود
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر در سخنرانی پیش از خطبه‌ خود با عرض تسلیت اربعین حسینی و رحلت پیامبر عظیم‎الشأن اسلام به حضور نمازگزاران گفت: اربعین بزرگترین اجتماع بشری را به نام اباعبدالله الحسین (ع) به وجود می‌آورد و جوانان، کودکان، جانبازان و معلولین و همه به گونه‌ای ارادت خود را به ایشان نشان می‌دهند.

وی افزود: این راهپیمایی یک قدرت‌نمایی معنوی است، آن هم در روزگاری که شرارت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی اوضاع منطقه را در سوریه، عراق، لبنان، بحرین و یمن بهم ریخته‎اند. اینها با بوجود آوردن گروه‎های تروریستی تکفیری داعش بهانه‎ای برای حضور در منطقه درست کرده‌اند. در چنین شرایطی می‌بینید که لشکر حسینی در واقع با حرکت سیاسی، اجتماعی و معنوی خود، معنای اسلام ناب محمدی را آشکار کرده است.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری در درس خارج از فقه‌شان در بیان کردند، اربعین یک حماسه عشق و ایمان و عقل و عاطفه است و یک چشمه‌ای برای شستشوی یک ملت که خود را آراسته کنند به فضایل ایمان و یک موتوری برای حرکت یک ملت است. این حرکت میلیونی سمت کربلا که می‌بینیم و بصیرت و آگاهی است.

حدادعادل با بیان اینکه دهم آذر مصادف با شهادت آیت‌الله مدرس، روز مجلس نامگذاری شده است، گفت: این انتخاب به آن معناست که مدرس الگوی نمایندگی باشد و نمایندگان مجلس باید او را الگوی خود بدانند.

وی با اشاره به اینکه مقام مدرس خیلی بالاتر از آن است که خودمان را با او مقایسه کنیم، افزود: باید جهت‌گیری ما در ایفای وظایف نمایندگی همان جهت‌گیری مدرس باشد.

نماینده تهران اضافه کرد: بارزترین خصوصیت مدرس این بود که هیچ عامل ارعاب، تطمیع و فریبگری در او اثر نمی‌کرد و هر زمان که فضا متشنج می‌شد، می‌ایستاد و حرف خود را می‌زد، لذا این خصوصیت را باید یک نماینده خوب در مجلس داشته باشد.

حدادعادل تصریح کرد: مجلس در سال گذشته سعی کرد با حساسیت‌های لازم بحث هسته‌ای را جلو ببرد و در موضوع برجام وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: شما شاهد بودید کمیسیون فعالی در همین زمینه به وجود آمد و به نظارت و بررسی روند دقیق مذاکرات پرداخت و مقام معظم رهبری نیز از این حساسیت مجلس و فعالیت کمیسیون تشکر کرد.

حدادعادل ادامه داد: مجلس در سال گذشته دغدغه‌های مسائل اقتصادی را داشت و سعی کرد با قوانین و لوایح در مسائل تولید به رفع موانع کسب و کار بپردازد و به دولت و اصلاح مسائل اقتصادی کمک کند.

نماینده تهران با بیان اینکه نفوذ از نگرانی‎های شهید مدرس بود، گفت: رهبر معظم هم امروز مکررا ما را از نفوذ بیگانه در کشور برحذر می‌دارند و سعی ما بر آن بوده که در این راه به وظایف خود عمل کنیم.

نماینده مجلس تهران افزود: امسال هم سال انتخابات است. وقتی می‌گوییم مدرس الگوی نمایندگی است، به این معناست که مردم در انتخاب نماینده کسانی را انتخاب کنند که اگر نه منطبق مدرس هستند، ولی به خلق و خو و ایمان و اعتقاد به اسلام، حکومت اسلامی و ولایت فقیه نزدیک باشند تا ان‌شاءالله مجلس دهم در سال آینده مجلسی باشد که پشت سر مقام معظم رهبری و در خدمت ملت و اسلام پشتیبان انقلاب و نگهبان میراث جلیل‌القدری باشد که امام راحل و شهدا به یادگار گذاشتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: حداد ، نمازجمعه ، پیامبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار