شتاب تولیدات علمی کشور کند است

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت:حجم و سرعت تولیدات علمی با شتاب آن تفاوت دارد.

منصور کبکانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از مباحثی که در هفتادمین جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع ملی کشور مورد بررسی قرار گرفت، بررسی روند پیشرفت و بخصوص شتاب علمی کشور بود که در دستور گذاشته شد. شتاب بالای تولید علم در ایران این توقع را برای همه ایجاد کرده که این شتاب به طور مرتب ادامه یابد، از این رو در جسله شورای عالی رییس جمهور خواستار بررسی تخصصی تر این موضوع شدند که ما هم در ستاد راهبری با حضور نمایندگان وزارتخانه های تحقیقات و فناوری،بهداشت و درمان وآموزش پزشکی ،کارشناسان ستاد راهبری، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و ... بطور کامل بررسی را انجام دادیم.

وی ادامه داد : نتیجه نهایی این گزارش که موضوعی مهم و ملی است بعد از انجام تحقیق و تلفیق آمارها در اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد تا همگان در جریان قرار بگیرند.

کبکانیان با اشاره به هدف ستاد راهبری اجرای نقشه جامع ملی کشور عنوان کرد :وظیفه ستاد رصد فرآیندها می باشد و توجه داریم که حجم و سرعت تولیدات علمی با شتاب آن متفاوت باشد و اگر روند کند این شتاب تداوم یابد، قطعا در سرعت و حجم تولیدات هرسال نیز اثر خواهد داشت به همین دلیل برای در نظر گرفتن ملاحظات تذکر داده شده است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با اشاره به دلایل کاهش شتاب خاطرنشان کرد: پیشران های شتاب علمی موارد متعددی است و نباید زیاد به بحث آسیب شناسی ورود کنیم اما معمولا بودجه های پژوهشی ، حمایت از دانشجویان دکترا و محققین،اعضای هیئت علمی (این حمایت ها صرفا مالی نیست و اینکه دانشجویان دکترا در کشور حمایت شوند تا جذب دیگر کشورهای صنعتی نشوند خود،حمایت است) و.. از مواردی است که بی توجهی به آنها می تواند به عنوان کاهش شتاب محسوب شود البته گفتنی است این موارد دایم رصد می شوند تا در صورت وجود مشکل، مسیولین مربوطه رسیدگی کنند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار